Jag ska bygga nytt badrum i min stuga, (inte funnits nått innan alltså). Jag tänkte börja med att få in alla rör så jag kan göra iordning allt annat, kakla osv.

Jag tycker mig kunna allt annat vad gäller renovering förutom just VVS men hur svårt kan det va :)

Frågan är bara jhur jag på vettigt sätt får den info jag behöver. Finns det nån bra bok eller nått man kan köpa ? eller än bätte..nån bra hemsida som beskriver det mesta?

Jag tänkte dra vattnet från köket (där vattnet kommer in från pumphuset) under stugan som står på plint och sedan in till toaletten.

Typ av rör PEX, koppar, dimention?
Typ av isolering?
Värmeslinga pga frysrisken?
Var är lämpligt att vattnet kommer in?

vattnet ska går till beredare, dush, toa, tvättställ. Man får ju inte sätta nån skarv inne i väggen har ja hört så spontant känns det bäst att dra in vattnet till den första prylen, sätta ett T och gå vidare till nästa, sätta ett T och gå vidare till nästa, Sätta ett T och slutligen dra till sista prylen.

Avlopp:
BBT vattnet: tänkte dra det genom glolvet vid dsch, och tvättställ, och koppla ihop det under huset och leda bort det till kökets avlopp. Här finns väll ingen frysrisk antar ja?

Toalett: själva avloppet skjuter jag på framtiden då det krävs avloppspump och grejjer så ja tänkte bara sätta in anslutningen och ett rör rakt ut under stugan så länge

Är det populärt att gå in i en VVS butik och köpa allt detta utan att veta ett skit om vad man ska ha för prylar tro?

Tack, infon jag sökte själv :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.