Har flyttat en blandare till en annan ho/möbel och när jag ska koppla in vattnet så ser klämringen ut som på fotot, ett hack/öppning i ringen (om det nu heter klämring ens?)
Eller ska den vara så för att man ska kunna eftermontera den? eller har det suttit en hel ring fabriksmonterad som spruckit?
Tacksam för snabbt svar då jag behöver koppla ihop allt igen
Är det där verkligen en klämringskoppling? De klämringar jag har sett har inte den formen och de sluter tätt runt om röret hela varvet runt och kläms åt mot röret så pass att det nästan förenas kemiskt. Det går i varje fall inte att få loss en klämring som man dragit åt ordentligt.
Nej jag tror att det där är en halvkoppling och att det ska vara en packning under, precis som Elkludde säger.
----------
Allting har sin tid, men ölen den har två.
Är det där verkligen en klämringskoppling? De klämringar jag har sett har inte den formen och de sluter tätt runt om röret hela varvet runt och kläms åt mot röret så pass att det nästan förenas kemiskt. Det går i varje fall inte att få loss en klämring som man dragit åt ordentligt.
Nej jag tror att det där är en halvkoppling och att det ska vara en packning under, precis som Elkludde säger.
Ja en typ av halvkoppling,har aldrig sett sådant förut ,varken i verkligheten eller v v s butik