Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: May 2008
    Län: Kronobergs län

Duschblandare - inställd temp stannar inte kvar i läget

Hej,

Har installerat en Tapwell duschblandare. Vid 38 grader (stoppläget mellan kallt och varmt) är tempen förmodligen som det skall vara, dvs 38 grader för det känns precis något varmare än kroppstemperatur. När jag sedan vill ställa in en varmare eller kaller temperatur så stannar vredet inte i läge utan vrider sig mot varmare från det läge man vill ställa in.

Är det något fel på termostaten eller finns det någonting i blandaren som man kan "spänna" till? Det är jag själv som installerat blandaren.

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: May 2006

Har råkat ut för detta hos en kund för något år sedan. De hade själva köpt blandaren i någon badrumsbutik. De fick en ny på garanti som fungerade som den skulle. Det var också en Tapwell.
    Nu skruvade jag inte isär den eftersom det var en garantisak, så jag vet inte vad felet var, men nya grejer ska ju fungera.

Min teori är att det läcker igenom i insatsen någonstans

3.    länk #3
    Junior medlem Medlem: Mar 2009
    Län: Stockholm

Hej,

vi har exakt samma problem, vredet går själv mot varmare, och jag undrar om inte det också är en Tapwell. Minns ej men det är ett stiliserat "T" på ena sidan.

Det brukar ge med sig efter en stund dvs man "håller emot" ett tag och sen slutar den försöka flytta på sig.

Vi har inte lagt mycket tid på att felsöka det för vi bygger om och badrummet ska på sikt rivas, men det är irriterande och det lär inte bli samma modell igen.

Ska bli spännande att höra om någon har en anledning till att det blir så här...

4.    länk #4
    Forumgud Medlem: Nov 2009
    Län: Stockholms

Har precis samma problem på vår tapwellblandare.

5.    länk #5
    Nyfnikens avatar
    Forumgud Medlem: Aug 2007
    Län: Stockholms län

Det kanske ska vara så ;-)

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42