Hej allihopa!
Funderar på att köpa ett renoveringsobjekt som är i rätt dåligt skick, men har ett enligt mig ett pris. Enligt besiktningsprotokollet så bör man byta ut rören i huset. Vad brukar ett sådant ingrepp kosta? Någon som har en tanke? Om det påverkar prisbilden så har huset ett källarplan.

Krilleman
Oj oj oj

Och jag har köpt ett slott, vad kan det kosta att lägga om taket? :x

Lättast är väl att ta ut en rörmokare och begära offert! Du ger ju inte mycket till grund att stå på, så är ju det så också att byter man rören så lär du renovera våtrum, pannrum, toaletter, kök osv det ger merkostnader på bygg, el, måleri...

Yes förstår att det är lite bristfälliga uppgifter. Huset kommer att totalrenoveras om vi bestämmer oss för att köpa det. Alltså så ska vi renovera badrummet + gäst toan. Skriver här för att jag inte har någon som helst koll på just denna punkt och skulle behöva lite vägledning rör det sig om 50000 eller 200000?

Du behöver som krilleman påpekar ge oss betydligt bättre underlag om frågan ska gå att besvara. Men att byta avlopp innebär att bila upp källargolv som exempel och det gäller varje rum där avloppet passerar så gör man allt på en gång får man jobba en del med renoveringen :)
Vi har bytt successivt vartefter vi renoverar rummen, utedelen mellan huset och kommunens ledning böts i samband med att grunden dränerades om.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.