2 442 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Stop i vattenlåset
Hallå. Har tröttnat på att det blir stop i handfatets vattelås i duschrummet. Fastar en massa hår, och sen börjar det rinna långsamt..... :@
Ett S-lås borde ju lösa den delen, men en hel del fastnar i handfats "proppen". Det är ett gustavsberg, och det sitter ju "pinnar" som håller mittendelen.
Har någon tips om vattenlås, handfatspropp som det inte fastnar hår i?
Ett S-lås borde ju lösa den delen, men en hel del fastnar i handfats "proppen". Det är ett gustavsberg, och det sitter ju "pinnar" som håller mittendelen.
Har någon tips om vattenlås, handfatspropp som det inte fastnar hår i?
Som min fru ...lordi skrev:
Men jag rensar med glädje. Hon lagar så goda middagar
Man kan köra med eget S lås och öppen ventil.
lordi skrev:
Så hade jag det när båda döttrarna bodde hemma. Det löste jag med att jag tvingade dom båda två vara med och hjälpa till när vattenlåset skulle rensas. Det var ett h-e oväsen från dom, men det påskyndade inlärandet att inte borsta håret äver handfatet.
Det samma gällde golvbrunnen i duschen - även deras händer skulle ner i sörjan och gräva och deras krokodiltårar bet inte på mej. Hårt men rättvist. Det var definitivt inte mina 2 mm hårstrå som satte stopp i avloppet.
Tyvärr är jag nog medskyldig till håret i handfatet :blushing: Måste ha gel i mitt hår för att jag inte skall se ut som en pudel :wow:, och då man sköljer händerna efteråt hamnar såklart en massa strån i handfatet. Kör med "hårfälla" men det hjälper inte helt. Misstänker att tjejens och dotterns riktigt långa hår fastnar i fällan, men att mina halvlånga smiter igenom och fastnar.
Var hittar man en öppen ventil?
Var hittar man en öppen ventil?
Klicka här för att svara