1 852 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Påkoppling till kommunalt VA
Hejsan,
Jag ska bygga nytt nu under vintern men får inte klart för mig hur det här med ihopkopplingen till kommunens anslutningspunkt vid tomtgränsen fungerar.
Får jag själv dra dit alla rör, avlopp och vattenrör, samt koppla ihop dom men ej slå på vredet på deras rör för inkommande vatten? Eller får jag bara dra dit rören och sedan ska dom koppla ihop det hela? Hur fungerar detta?
Tack på förhand!
Mvh Tobbe
Jag ska bygga nytt nu under vintern men får inte klart för mig hur det här med ihopkopplingen till kommunens anslutningspunkt vid tomtgränsen fungerar.
Får jag själv dra dit alla rör, avlopp och vattenrör, samt koppla ihop dom men ej slå på vredet på deras rör för inkommande vatten? Eller får jag bara dra dit rören och sedan ska dom koppla ihop det hela? Hur fungerar detta?
Tack på förhand!
Mvh Tobbe
Normalt sett ska du eller någon på uppdrag av dej gräva in servisen från tomtgräns, koppla ihop vatten och avlopp.
Du ska också sätta upp konsol för vattenmätaren.
När det är klart så ringer man till VA och dom kommer ut och sätter i vattenmätaren, öppnar i gatan.
Du ska också sätta upp konsol för vattenmätaren.
När det är klart så ringer man till VA och dom kommer ut och sätter i vattenmätaren, öppnar i gatan.
Dom öppnar i gatan långt ner i marken med ett spec verktyg.
Gräv du och lägg i rör och slang, återfyll sedan så att du inte ramlar i gropen
Gräv du och lägg i rör och slang, återfyll sedan så att du inte ramlar i gropen
Klicka här för att svara