Hej!

Jag har en mora tvättställsblandare som är kall ända tills man kommer till klockan 8 , där blir den het på en gång, knappt någon övergång från kallt till varmt.

Jag har en varmvattenberedare som är har inställd framledningstemp på 60-65 grader.

Kan jag justera blandaren så det blir mer mjuk övergång och kanske ljummet vatten med spaken rakt ut, klockan sex?

Mvh

Krilleman
Mora har ju en modell som heter ESS som just har den fuktionen, att det varma kommer väldigt snabbt, mellan kl 8-9. Just för att spara varmvatten. Om jag inte minns fel så var argumentet i lanseringen att 90% av svenska befolkningen spolar oftast vatten vid kl 6, denna modell leverarar då endast kallvatten vid tandborstning och dyligt. en besparingsfråga helt enkelt. Vilken modell har du?!

Den ser ut som Cera men mjukare i formen, den monterades 2005. Men det är en sån enkel engreppsblandare och jag fann den inte bland de andra, den kanske utgått.

Men vad är mitt problem när det är som det är, för hög framledningstemp eller injusteringssak på blandaren? Om det är injustering, vad är det man justerar, varmvattenflödet eller vad?

Prova med den tandade ringen under kupolen.Du får peta bort plutten under handtaget så sitter det en insexskruv som du får skruva ut en bit så att du får loss handtaget.Stäng av vattnet först för säkerhets skull.I pdf länken ser du hur du kan justera både värme och flöde.

ok, tack, får kika på de.

Men om det skulle vara sån ESS modell, så att först kommer inget sen kommer inget och sen varmt klockan åtta, enda justeringsmöjligheten är mellan halv åtta och åtta så ett ytterst litet spann.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.