Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Apr 2009
    Län: Nisse

Problem wilo pump

Gott nytt år på er!

Har problem med wilo pumpar, både cirkulationspumpen och den som sitter i Laddomat 21! Det blir en sorts "gegga" som gör att pumpen låter och stannar efter ett tag, får skruva loss dom och torka rent rotorn och insidan av pumphuset sen går dom ett tag till.....I Laddomaten är dock pumpen helt ny och är kappslad så jag kommer inte åt att rengöra, det ända jag kan göra där är att skruva av den och snurra för hand till det går lätt MEN nu får jag göra det var dag typ....och den låter som fan!

"Geggan" är av så fina partiklar att den inte fastnar i något filter.

Jonas
    Viadrus U22 40kwh, Laddomat 21 och 1500l acktankar. Har efter en del modifieringar fått upp verkningsgraden betydligt!

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: May 2006

Fyller du på vatten i systemet ofta?

3.    länk #3
    Fullvärdig medlem Medlem: Aug 2007
    Län: örebro

Hej

vekar som om du har mer problem med vattnet än med pumparna
    Mvh Tille

4.    länk #4

Fyller inte på så ofta igentligen men det försvinner lite var gång jag har hav pumphusen.
    Viadrus U22 40kwh, Laddomat 21 och 1500l acktankar. Har efter en del modifieringar fått upp verkningsgraden betydligt!

5.    länk #5
    Senior medlem Medlem: May 2006

Ok, varför jag frågar är att om man får fylla på ofta, så syresätter man vattnet, och då får man problem med rost. Man kanske skulle göra en genomspolning av ditt värmesystem, och sen montera in ett relativt fint filter. Även små partiklar brukar fastna i grovmaskiga filter med tiden

6.    länk #6

Hitta ett litet hål mitt i axeln på laddomat pumpen, på den sidan där skovelhjulet sitter, det gick hela vägen in till rotern, spruta i mass Wurth H2000 sen har det funkat fint utan massa ljud osv.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen