1 455 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Är kopplingen sprucken?
Har varit borta några dagar och nu när vi kom hem hade vi inget vv i köket, däremot kv och bägge delar i badrummet. Jag tog och tittade under vasken och kände då att det var ganska kallt och satte därför i en värmefläkt då jag misstänkte att det kanske bildats en ispropp. Detta hjälpte tydligen för tillslut kom det vv. Problemet är bara det att runt kopplingen känns det lite fuktigt, tog och torkade då jag trodde det kanske var kondens men efter ett tag vart det fuktigt igen. Inte så det rinner men min fråga är kan det vara i kopplingen proppen satt så den kanske spruckit? Har aldrig haft problem att det frusit förr. Hoppas nån har ett bra svar. Tack på förhand.
Tack för svaret, har redan ikväll isolerat under vasken och kopplingar har jag hemma så då blir det till att byta imorgon. Men du tror också att det är kopplingen som tagit stryk? Jag är bara lite förundrad varför det aldrig frusit förr, t ex förra vintern.
Kan ju vara så att det bara är att dra till lite extra om det sträckt materialet utan att spräcka det men kolla noga!
En frostvakt för 150kr kan vara en billig och enkel säkerhet för att förhindra att det händer igen och den drar ingen ström om det inte behövs tillskottsvärme (man kan ställa dom på tex 5grader)
En frostvakt för 150kr kan vara en billig och enkel säkerhet för att förhindra att det händer igen och den drar ingen ström om det inte behövs tillskottsvärme (man kan ställa dom på tex 5grader)
Jag har prövat att dra kopplingen och hade hoppats det skulle hjälpa men icke sa nicke. Men tack för tipset om frostvakten hade jag inte haft en tanke på, får bli till att införskaffa en sådan. Tråkigt det som hände dig och din familj med erat hus hoppas allt slutar lyckligt för er till slut. Tack så hemskt mycket för svaret.
Klicka här för att svara