Byggahus.se
hej

har en trefas tallas som jag misstänker e lite paj. ca 4 år gammal o ser ny ut. den gick tom i typ 15-30minuter för två år sen när en gammal PEMslang small av i källaren. var dyblött i hela rummet så jag är glad jag inte var där när det hände... eller rättare var det kanske synd då jag misstänker den tatt skada. jag har inte använt den sen dess. nu kommer den inte upp till mer än precis över 2 bar och jag måste ha tryckbrytaren inställd på 0,5 kp/kvcm... annars slutar den inte gå. är det nåt som e paj i? går det att byta (har inte tummen mitt i handen)? hydroforen har pajat så jag kommer i vilket fall få göra lite investeringar. om den går att laga så hur stor hydrofor för trädgårdsbevattning? annars så undrar jag vilkenpumpautomat eller vad det heter som kan täcka mina behov på max två spridare i trädgården?
 
det är en jetpump förresten. har plockat sönder den nu men får ingen logik i det, sitter O-ring mot tallriken som hjulet som elmotorn snurrar i och en vid ingående ledning från brunn. jag kan inte tänka mig att nån av dessa kan påverka funktionen i trycket nämnvärt då allt i princip ändå är öppet i huset. kan det vara som nån skrev att den är fasfel? att jag bytar två faser? om den snurrar åt fel håll borde ju effekten bli betydligt lägre då öppningarna i tallriken är åt ett håll om den funkar över huvud taget. om inte motorn bränner vid torrkörning... vad kan hända då? nåt annat som pajar den om motorn är ok?
 
själv är bäste dräng. var fasfel. trodde den pajat när jag bytat fas då den slog av på en gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.