Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
...
  1.    länk #151
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2009
    Län: Stockholm

Uppdatering: Efter en vecka av upprepade löften om utkörning så slutade historien med att dom budade ut grejerna! Ganska tragikomiskt, att en transportfirma behöver anlita en budfirma för att lyckas med konststycket att leverera sina paket...

2.    länk #152
    Nykomling Medlem: Aug 2007
    Län: Västra Götaland

DHL= Det hänger i luften
    ASG= Alltid sent gods

3.    länk #153
    MathiasSs avatar
    Gudfader Medlem: Jan 2003

Jag beställde på Rinkaby i söndags 23.00.
    I måndags kom en orderbekräftelse och straxt därefter ett leveransbesked ink tracking number för DHL.
    I tisdags vid 15:00 hämtade jag mitt paket på DHL utlämningställe i Västberga.

Finns inte mycket att anmärka på det tycker jag.

Problem uppstår dock om man låter DHL köra ut paketet den sista biten, då tappar man flera dagar på låtsasavieringar och andra konstigheter.

4.    länk #154
    Fullvärdig medlem Medlem: Jun 2009
    Län: Västra Götalandslän

DHL sköter sig exemplariskt hos oss. Beställer från rinkabyrör dag ett, kommer till dhl centralt här dag två och körs ut dag tre. Finns inget att klaga på där.

5.    länk #155
    MathiasSs avatar
    Gudfader Medlem: Jan 2003

Ja, jag vill ju inte framstå som någon som försvarar DHL. För mig har alltid problemen uppstått när prylarna finns i närheten av mig.

Man missar att avisera per telefon enligt ök.
    Man ljuger och påstår att man försökt lämna ut ett paket ho mig (fast jag varit hemma vid tidpunkten och vet att dom inte varit här) och därefter skickar man avi på posten => jag förlorar 3 dagar.
    Man tror att jag ska stå i givakt en hel dag i väntan på att dom behagar komma bara för att dom inte kan planera sin utlämningsrutt ens på ett par timmar när.

6.    länk #156
    gadebergs avatar
    Forumgud Medlem: Jan 2006
    Län: Jönköping

Fullmakt är grejen. Då kan dom komma och lämna som dom vill.

7.    länk #157
    Nykomling Medlem: Nov 2011
    Län: Jönköping

Man kan inte generellt säga att Schenker är fantastiska och DHL för jävligt. Det varierar från ort till ort, den är den lokala åkaren som till sist avgör. Som en liten komisk detalj kan nämnas att bägge företagen har samma ägare ytterst sett nämligen Tyska staten.

8.    länk #158
    Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2007
    Län: Blekinge
    Inloggad
    Man kan inte generellt säga att Schenker är fantastiska och DHL för jävligt. Det varierar från ort till ort, den är den lokala åkaren som till sist avgör. Som en liten komisk detalj kan nämnas att bägge företagen har samma ägare ytterst sett nämligen Tyska staten.
    Synda att inte posten och SJ hade samma visioner som sina tyska kollegor.....
    .......or oatävööööööööö

9.    länk #159
    Nykomling Medlem: Jan 2012
    Län: Västmanland

Ska beställa VVS prylar från Rinkaby Rör. Frågan är vilken speditör man väljer, DHL eller Schenker?
    Jag har faktiskt bara goda erfarenheter av DHL hittills med leverans från andra firmor än Rinkaby Rör(har aldrig handlat där). Har beställt badrumsinredning flera gånger nu de sista veckorna och allt har gått smidigt via DHL. Jag gillar DHL:s avisering via SMS där man kan boka om leveransdatum (brukar gå att välja på 5 andra datum). Vet dock inte om denna tjänst är nåt som måste köpas till när leverantören anlitar DHL eller om det är ett standardförfarande.

10.    länk #160
    Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2007
    Län: Blekinge
    Inloggad
    Eftersom tråden eg handlar om att DHL har problem på mottagarsidan på vissa ställen och du uppenbarligen inte har dessa problem så kan du naturligtvis välja DHL. Hur schenker funkar hos dig kan du bara bedöma själv.
    .......or oatävööööööööö

11.    länk #161
    Junior medlem Medlem: Jan 2010
    Län: Halland

Beställde ett MAFA Midi och en pelletsskruv från RR. Killen i bilen från DHL bar in båda kollina i garaget.

Två dagar tidigare lämnade schenker en helt ny pelletspanna i ösregn för att dom inte ville dra pallen in i garaget. Fick ta hem en palltruck från jobbet och dra in den. Så schenker här kan ta sig där bak.

Detta var i trakterna kring Halmstad.

12.    länk #162
    Senior medlem Medlem: Oct 2010
    Ålder: 25
    Län: Kalmar

Beställde mina grejer förra tisdagen fick dom fredag samma vecka. Avi på sms. Hur smidigt som helst. Minst min femte leverans av dom. Alltid lika smidigt och en gång var en sak sönder och dom skickade en ny direkt när jag ringde till supporten.
    90% av det man gör är bättre än en så kallad fackman. Dom flesta har bara lärt sig att göra det fort.

13.    länk #163
    Nykomling Medlem: Jan 2012
    Län: Västmanland

Fick avi från DHL i fredags förra veckan men hade ingen möjlighet att ta emot förrens idag torsdag. Leverans enligt avtal och inga problem. Fungerar klockrent. Alla mina leveranser har gått genom DHL godsterminal i Eskilstuna.

14.    länk #164
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2009

Vi har haft ett antal leveranser till via DHL sedan jag skrev mitt förra inlägg. Alla utom en levererades utanför överenskommen tidsram. Nu råkar jag vara pappledig så jag var ju hemma ändå, men det säger lite om hur det funkar i norra stockholm.

Jag skulle tro att vi totalt har fått ca 20 leveranser genom DHL och kanske 2st har levererats enligt överenskommelse, och som jag skrivit tidigare låg en leverans på terminalen i en vecka och en annan låg där i nästan tre veckor. Inte har dom bra koll här inte...

Samtidigt har vi fått kanske 10 leveranser med schenker och de har alltid kommit i rätt tid. Båda företagen har haft olika personer som levererat.

15.    länk #165
    Fullvärdig medlem Medlem: Apr 2009
    Län: Norrbotten

Beställde avloppsdelar och golvvärmedelar av Rinkaby Rör för två veckor sedan, DHL hära uppe i Pite ringde kort därefter och frågar när det passade att komma, bytte dag och de skötte det perfekt!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42