1 310 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Montera handukstork i Lägenhet?
Hej
Hur går man till väga för att ersätta en radiator med en handdukstork i en bostadsrättslägenhet? Lägenheten ligger på första våningen av tre precis över en källare.
Det finns inga ventiler till var och en av lägenheterna på den aktuella värmestammen. Måste hela stammen dräneras och samtliga radiatorer längs den luftas?
/David
Hur går man till väga för att ersätta en radiator med en handdukstork i en bostadsrättslägenhet? Lägenheten ligger på första våningen av tre precis över en källare.
Det finns inga ventiler till var och en av lägenheterna på den aktuella värmestammen. Måste hela stammen dräneras och samtliga radiatorer längs den luftas?
/David
Tänk på att skaffa en handukstork som har motsvarande effekt som radiatorn.
Troligtvis måste du tappa ner stammen med allt vad det innebär, Ev kan man frysa rören. Men det är inget jag rekommenderar att man gör som lekman.
Troligtvis måste du tappa ner stammen med allt vad det innebär, Ev kan man frysa rören. Men det är inget jag rekommenderar att man gör som lekman.
Är det möjligt att göra en snabb manöver i form av montage av en rörstump med kulventil nu innan systemet satts igång innan vintern? På så sätt skulle det ju bara krävas arbete i lägenheten.
Efter kulventilen kan man ju sen i lugn och ro passa in tork, termostat etc.
/David
Efter kulventilen kan man ju sen i lugn och ro passa in tork, termostat etc.
/David
Nej, det sprutar som f-n, tro mig...
Det är en jädra procedur du drar igång för en handdukstork, jag skulle köpt en elektrisk.
Det är en jädra procedur du drar igång för en handdukstork, jag skulle köpt en elektrisk.
Redigerat:
Klicka här för att svara