2 687 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Påstick på kopparrör och avloppsrör
I källaren vill jag installera en duschkabin i ett rum utan golvbrunn. Det finns lödda hårda kopparrör som jag vill göra ett påstick för varm och kallvatten. Finns det någon smart grej för detta?
Det stora problemet är dock avloppet - det går en 110 stam jag inte kan lista ut hur jag skall koppla in ett T-rör på utan att vattnet från duschkabinen måste rinna uppåt. 110 röret kommer upp ur betonggolvet och har en muff som sitter 15 cm ovanför golvet.
Någon som har några idéer?
Det stora problemet är dock avloppet - det går en 110 stam jag inte kan lista ut hur jag skall koppla in ett T-rör på utan att vattnet från duschkabinen måste rinna uppåt. 110 röret kommer upp ur betonggolvet och har en muff som sitter 15 cm ovanför golvet.
Någon som har några idéer?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Bila betong är väl det jag kan råda till. Och sätt ett T-rör.
Protte
Protte
Samtidigt kan du ju gräva ut 30 cm och isolera och lägga golvvärme... 
Kanske går att sätta en liten tank under duschen med en pump. Men jag tror att det blir svårt att få det till att fungera bra.
Som föregående talare. Bila :-D Faktiskt rätt rolig sysselsättning.
Vatten rören är bara att såga (stäng av vattnet först) och skruva dit 2 t kopplingar (klämring)
Kanske går att sätta en liten tank under duschen med en pump. Men jag tror att det blir svårt att få det till att fungera bra.
Som föregående talare. Bila :-D Faktiskt rätt rolig sysselsättning.
Vatten rören är bara att såga (stäng av vattnet först) och skruva dit 2 t kopplingar (klämring)
Klicka här för att svara