Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    grydens avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2008
    Län: Uppsala

Inkoppling av köksblandare

Hej

Jag behöver lite hjälp med vad jag ska köpa för att kunna koppla in min nya blandare. Kopparrören som kommer från blandaren (som inte har några kopplingar på sig) ) visade sig vara lite för korta, så jag undrar vilka kopplingar jag behöver köpa för att få det att fungera? Finns det t.ex PEX-slang som kan lösa detta då jag inte har verktyg/kunskap för att kunna bocka rör osv.

2.    länk #2
    Fotografens avatar
    Forumgud Medlem: Mar 2006

Finns färdiga PEX-slangar för detta. Sätt två ballofixer på matarrören, sedan behöver du ett par kopplingar för 10 mm koppar och stödhylsor.

3.    länk #3
    grydens avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2008
    Län: Uppsala

Det blev kopparrör och nödvändiga kopplingar efter ett snack med en VVS-firma.Tack för ditt svar "Fotografen", VVS-firman rynkade på näsan åt PEX-rör, så jag gjorde som de sa. Men visst hade det varit smidiggare med PEX då jag inte har verktyg och grejer för att böja kopparrrör, men men, det löste sig.

Så problemet är ur världen och denna tråd kan dö.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen