3 921 läst ·
17 svar
4k läst
17 svar
Hur påverkas en luftvärmepump av blästersand?
Tråden har börjat spåra ur eftersom electroluxaren inte fattar att hemmavid betyder "hemma hos mig" och därför tror att din granne låtit en entreprenör blästra lite här och var...
[/QUOTE]
Äntligen någon som förstår mig!
värmepumpens ute del är väl inkapslad, den är ju byggd för olika miljövariabler, damm är en bland dessa.
lagren i fläktmotorn är en svag punkt och många tillverkare har haft problem med dessa MEN de är dammtäta! om de nu inte är en kopia på en kopierad maskin från Kina eller nått.
Dammet eventuellt sanden från blästeringen skadar därmed inget direkt men att skölja bort från fläktblad och fårångare är ju ändå ingen direkt dålig idé.
Nu verkar det som om entreprenören skadat pumpen på något mer sätt?
Är detta också kosmetiskt så kan det vara läge för någon typ av kompensation.
Alvarligheten i ovanstående ligger nog mest i betraktarens ögon.
men för att reducera slutnotan kan detta inte värderas nog!
Äntligen någon som förstår mig!
värmepumpens ute del är väl inkapslad, den är ju byggd för olika miljövariabler, damm är en bland dessa.
lagren i fläktmotorn är en svag punkt och många tillverkare har haft problem med dessa MEN de är dammtäta! om de nu inte är en kopia på en kopierad maskin från Kina eller nått.
Dammet eventuellt sanden från blästeringen skadar därmed inget direkt men att skölja bort från fläktblad och fårångare är ju ändå ingen direkt dålig idé.
Nu verkar det som om entreprenören skadat pumpen på något mer sätt?
Är detta också kosmetiskt så kan det vara läge för någon typ av kompensation.
Alvarligheten i ovanstående ligger nog mest i betraktarens ögon.
men för att reducera slutnotan kan detta inte värderas nog!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden