Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Nov 2006

Luftvärmepump med lågt höjdmått

Jag har nyligen investerat i en luftvärmepump men tyvärr får inomhusaggregatet inte plats ovanför ytterdörren. Själva aggregatet har ett höjdmått på 295 mm och det krävs ytterligare 40-50 mm vilket inte finns. Efter samtal med installatören har vi tillsammans kunna sluta oss till att placeringen ovanför ytterdörren är den enda möjliga placeringen.

Min fråga: Känner du till någon bra värmepump som får plats i ett höjdutrymme på totalt 300 mm.

Tack på förhand.

//Anders

2.    länk #2
    Junior medlem Medlem: Jun 2008
    Län: västernorrland

Har för mig att Toshiba ska ha några modeller som är 25 cm höga, kolla upp det.

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Nov 2009
    Län: västra götaland

Jag har nyligen investerat i en luftvärmepump men tyvärr får inomhusaggregatet inte plats ovanför ytterdörren. Själva aggregatet har ett höjdmått på 295 mm och det krävs ytterligare 40-50 mm vilket inte finns. Efter samtal med installatören har vi tillsammans kunna sluta oss till att placeringen ovanför ytterdörren är den enda möjliga placeringen.

Min fråga: Känner du till någon bra värmepump som får plats i ett höjdutrymme på totalt 300 mm.

Tack på förhand.

//Anders
    Fujitsu har låga innedelar. Fujitsu Nocria är 25cm hög och Fujitsu 09 LGC Arctic är 26 cm. Båda dem skulle ju kunna passa din installation.
    /Värmepumpsmannen

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Jul 2007
    Län: Västra Götaland

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen