skall plåtarna sättas fast i glesen i ena sidan eller skall dom ligga lösa, dom växer ju en del när dom ändrar temp

Låt dom ligga lösa, om man sätter glesen lite tight så trampar man fast plåten med slangen.

Norell skrev:
Låt dom ligga lösa, om man sätter glesen lite tight så trampar man fast plåten med slangen.
tackar men jag har redan sätt glesen. hittade på lk`s hemsida och där skulle man spika i ena sidan först sedan i med slangen sedan på andra sidan men jag sätter fast den i ena sidan ock den andra fastnar när jag sätter golvspånet..

Norell skrev:
Lite lurigt att göra det med lösa plåtar. Om PEX:en krumbuktar sig kan den rycka upp plåten och komma flygande. Jag har sett det hända med skärsår på en arm som resultat. Skall inte måla fan på väggen men två gipsskruvar på ena sidan "graven" eliminierar PEX-rörets inverkan på ett enkelt sätt. Gipsskruven skall naturligtvis dras ner under plåtens yta.

Ja, det är ju inte hela världen att dra i ett par skruvar heller, då sitter dom där dom sitter iallafall..

Jag häftade fast mina med vanlig häftpistol, funkade utmärkt.
Om man sedan skruvar spånskiva eller liknande ovanpå så lär ju plåtarna sitta fast i båda sidor ändå.

tackar , nu ligger slangen i och plåtarna fast i ena vingen skall bara lägga spånskivan nu

S
Jag skruvade mina, tog sedan bort skruvarna när jag lade på golvet.

S
Jag skruvade mina, tog sedan bort skruvarna när jag lade på golvet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.