Nån som har information/erfarenhet om solpaneler, vad kostar det och vad sparar man?
 
Tja, jag har solfångare på sommarstugan, 15 kvadrad.
Leosol 3 paneler och 1150 liters acc-tank. Fungerar vældigt bra på sommaren nær vi ær dær. Resten av året kør jag ut værmen på radiatorerna. Tyværr ær inte stugan så bra isolerad så om man ær dær tidig vår och sen høst så har solen svårt att både værma huset och ge tappvarmvatten.
Skulle jag vælja idag så skulle jag nog ta vaccumrør, mest før att kunna suga ut lite mer på våren/høsten.
/Olof
 
Klaus Lorenz på Solentek, killen med kollen. Var med i början av Solgruppens Lesol-utvecklingen, har jag för mig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.