3 286 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Solpaneler
Ännu en sida: http://www.solgruppen.se/
Här hittar du mängder av info.
Här hittar du mängder av info.
Tja, jag har solfångare på sommarstugan, 15 kvadrad.
Leosol 3 paneler och 1150 liters acc-tank. Fungerar vældigt bra på sommaren nær vi ær dær. Resten av året kør jag ut værmen på radiatorerna. Tyværr ær inte stugan så bra isolerad så om man ær dær tidig vår och sen høst så har solen svårt att både værma huset och ge tappvarmvatten.
Skulle jag vælja idag så skulle jag nog ta vaccumrør, mest før att kunna suga ut lite mer på våren/høsten.
/Olof
Leosol 3 paneler och 1150 liters acc-tank. Fungerar vældigt bra på sommaren nær vi ær dær. Resten av året kør jag ut værmen på radiatorerna. Tyværr ær inte stugan så bra isolerad så om man ær dær tidig vår och sen høst så har solen svårt att både værma huset och ge tappvarmvatten.
Skulle jag vælja idag så skulle jag nog ta vaccumrør, mest før att kunna suga ut lite mer på våren/høsten.
/Olof
Klicka här för att svara