6 682 läst ·
7 svar
7k läst
7 svar
Dålig lukt
Jag hade anlitat någon med mögelhund. En riktig mögelhund - inte en sådan som fått licensen tillsammans med Frollicen.
Se till att få dit en DUKTIG besiktningsman som kan gå igenom huset.
Glöm inte att besiktningsmän är som alla andra hantverkare dvs det finns gott om stolpskott, särskillt på stora firmor vet du inte vem det är som kommer........
Jo en bra mögelhund kan också vara till stor hjälp , det funkade för oss i varje fall.
Glöm inte att besiktningsmän är som alla andra hantverkare dvs det finns gott om stolpskott, särskillt på stora firmor vet du inte vem det är som kommer........
Jo en bra mögelhund kan också vara till stor hjälp , det funkade för oss i varje fall.
Vi har också råkat utför Anticimex, dom missade att syllarna var kraftigt fuktskadade. Hur nu ett företag med många år i branschen kan missa en sån här allvarlig sak, MYCKET MÄRKLIGT.
Så mitt råd är att skaffa en advokat och stäm Anticimex.
Annars det du kan göra under tiden (för det tar tid att stämma, vi har hållt på i snart 2 år) är att du sätter igen ventilerna i grunden och sätter in en fläkt som drar ut luften från bomiljön ner i krypgrunden och sedan ut i det fria. (Undertrycksventilation)
Lycka till
Så mitt råd är att skaffa en advokat och stäm Anticimex.
Annars det du kan göra under tiden (för det tar tid att stämma, vi har hållt på i snart 2 år) är att du sätter igen ventilerna i grunden och sätter in en fläkt som drar ut luften från bomiljön ner i krypgrunden och sedan ut i det fria. (Undertrycksventilation)
Lycka till
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Usch......det låter inte kul. Vi sitter lite i samma sits, förutom att vi viste om lukten när vi köpte huset.
Vi följde Anticimex råd och installerade en avfuktare (ca 36.000 inst & klart) ...men lukten är kvar
Visserligen tycker jag att det har blivit bättre. Man kanske får insee att det tar sin tid innan det försvinner. Det sitter väl trots allt i hela huset...inpyrt ???
Men jag blir ju ärligt och uppriktigt oroad över att det trots besiktningen kan finnas mögel ??? :
:'(
Vi följde Anticimex råd och installerade en avfuktare (ca 36.000 inst & klart) ...men lukten är kvar
Visserligen tycker jag att det har blivit bättre. Man kanske får insee att det tar sin tid innan det försvinner. Det sitter väl trots allt i hela huset...inpyrt ???
Men jag blir ju ärligt och uppriktigt oroad över att det trots besiktningen kan finnas mögel ??? :
Man måste hitta orsaken till en svår odöe för att bli av med den. Sedan ta bort alla lager tapeter och dyl som kan vara inpyrt med mögelspårer och skit. Golvlister ska helst tas bort och vill man behålla dom får man ta loss dom luta av dem innan man sätter upp dem igen.
Vi har fått bort lukten i alla rum utom ett i vårt. Det enda vi ännu inte hunnit sanera dvs ta bort spånskivor tilläggs isolering och mög men det kommer!
Lycka till mvh plexi
Vi har fått bort lukten i alla rum utom ett i vårt. Det enda vi ännu inte hunnit sanera dvs ta bort spånskivor tilläggs isolering och mög men det kommer!
Lycka till mvh plexi
"arrak1" har rätt ! Gå på problemet direkt innan ni sätter in en joniserare.
Det jag skulle göra som första enkla åtgärd är att återigen lyssna på "arrak1". Sätt igen alla ventiler utom de som ni sätter in fläktar i. Man kan t.ex. använda ett par vanliga tystgående ventilations-eller badrumsfläktar.
Detta är vad jag kan se den billigaste första åtgärden. Ni får ett snabbt svar på om problemet kommer från krypgrunden. Om det inte blir någon skillnad efter ett tag får ni göra smma med t.ex. vinden.
Oftast beror sådana här problem på dåligt luftombyte eller felaktigt monterat tätskikt någonstans i huset.
Att lita på Anticimex skulle jag inte göra !
De har varit och tittat på vårat hus och maken till dålig undersökning får man leta efter
Håll oss informerade om hur det går !
[move]Mycket intressant att få veta var problemet ligger. Lycka till ![/move]
Det jag skulle göra som första enkla åtgärd är att återigen lyssna på "arrak1". Sätt igen alla ventiler utom de som ni sätter in fläktar i. Man kan t.ex. använda ett par vanliga tystgående ventilations-eller badrumsfläktar.
Detta är vad jag kan se den billigaste första åtgärden. Ni får ett snabbt svar på om problemet kommer från krypgrunden. Om det inte blir någon skillnad efter ett tag får ni göra smma med t.ex. vinden.
Oftast beror sådana här problem på dåligt luftombyte eller felaktigt monterat tätskikt någonstans i huset.
Att lita på Anticimex skulle jag inte göra !
De har varit och tittat på vårat hus och maken till dålig undersökning får man leta efter
Håll oss informerade om hur det går !
[move]Mycket intressant att få veta var problemet ligger. Lycka till ![/move]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden