6 671 läst ·
4 svar
7k läst
4 svar
Hål för badrumsfläkt?
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Hej
Jag köpte en hålborri bimetall (alltså inte de där skräphålborrarna i plåt). Fungerar utmärkt med lite tålamod och en kraftig borrmaskin. Borrade genom 120 mm timmer plus plankvägg för ventilation. Väggarna var dock så tjocka att jag först fick ta en lång träborr genom väggen för att kunna borra både innifrån och utifrån.
Ett litet tips dock... Ta det lungt. Jag drog glad i hågen på för fullt vid det första hålet till dess det blev en ganska kraftigrökutveckling... I en snusstorr gammal timmerkåk. Panik
Löste sig med vatten dock. Men bimetallborren drar genom trä, spik och allt den stöter på.
Lycka till.
Jag köpte en hålborri bimetall (alltså inte de där skräphålborrarna i plåt). Fungerar utmärkt med lite tålamod och en kraftig borrmaskin. Borrade genom 120 mm timmer plus plankvägg för ventilation. Väggarna var dock så tjocka att jag först fick ta en lång träborr genom väggen för att kunna borra både innifrån och utifrån.
Ett litet tips dock... Ta det lungt. Jag drog glad i hågen på för fullt vid det första hålet till dess det blev en ganska kraftigrökutveckling... I en snusstorr gammal timmerkåk. Panik
Lycka till.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden