2 460 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Isolering acktank?
Long time...
Rörmokaren har precis kört igång min V33 i mitt nybygge. Verkar funka bra!
Så det är hög tid att isolera tanken (en rektangulär på 1800 liter)....
Skulle vilja isolering i stor-format så att man slipper lite skarvar.
Antingen stora plattor eller mattor. Har kikat lite på isover brandmatta, finns även med yta av aluminiumfolie. Jag vet dock inte vad den kostar. Hur har ni gjort?
Har Ni några smarta lösningar så är jag idel öra!
-Tack på förhand!
Rörmokaren har precis kört igång min V33 i mitt nybygge. Verkar funka bra!
Så det är hög tid att isolera tanken (en rektangulär på 1800 liter)....
Skulle vilja isolering i stor-format så att man slipper lite skarvar.
Antingen stora plattor eller mattor. Har kikat lite på isover brandmatta, finns även med yta av aluminiumfolie. Jag vet dock inte vad den kostar. Hur har ni gjort?
Har Ni några smarta lösningar så är jag idel öra!
-Tack på förhand!
Jag har isolerat min runda hemgjorda tank med "fiskarcell". Det är alltså ett skumgummimaterial typ liggunderlägg som jag köpte en jätterulle av från fabriken i Finland.(2 m hög) Finns i olika tjocklekar, materialet i min rulle var ca 15 mm tjock. Jag linda varv på varv tills muffarna inte räckte längre. Fixerade med kontaktlim (jag har senare funnit att materialet blir klistrigt om man värmer det med tex en varmluftspistol och då behövs inget lim) Fungerade jättebra med färdig yta. Avtorkningsbar och oöm. Vet inte hur effektiv isoleringen är men den duger till mig, jag eldar en gång/dygn.
Fabriken heter Fagerdala Thermonova och ligger i Ingå i Finland. Dom har tel nr 00358 9 29 59 020. Det var där jag köpte min rulle. Dom har försäljning av spillbitar där. Därifrån levereras material till Fagerdala i Kinnahult som gör alla möjliga produkter i deras fabrik. Det kanske går att köpa därifrån? Dom har tel nr 0320 210900. Kolla även www.fagerdalacellplaster.se
Fabriken heter Fagerdala Thermonova och ligger i Ingå i Finland. Dom har tel nr 00358 9 29 59 020. Det var där jag köpte min rulle. Dom har försäljning av spillbitar där. Därifrån levereras material till Fagerdala i Kinnahult som gör alla möjliga produkter i deras fabrik. Det kanske går att köpa därifrån? Dom har tel nr 0320 210900. Kolla även www.fagerdalacellplaster.se
Produkter som diskuteras: "kontaktlim"
Kontaktlim
Kontaktlim är ett kraftfullt, snabbverkande lim som är utformat för att permanent binda samman en mängd olika material, inklusive laminat, fanér, läder, kork, papper, plywood, tyg och många typer av plast. Det är mycket effektivt för
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden