Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Junior medlem Medlem: Sep 2004

Bygga en egen "Shuntgrupp" för golvv.

Hej
    Jag kommer snart att börja lägga rör för golvvärme i min tillbyggnad.
    Har ett hus på ca 95 kvm och bygger till ca 70 kvm.
    Det jag funderar på är om man inte kan plocka ihop delar till en egen shuntgrupp eftersom det är en ganska dyr del i anläggningen.

Jag har vanliga radiatorer kvar i gamla huset men kanske man lägger ner golvvärme när man renoverar rum efter rum.
    Jag har VP IVT med en gammal El-panna brevid som ack för tappvarmvatten.

Någon som har nån uppfattning om ifall detta lönar sig att plocka ihop delar själv till shuntgruppen, å kanske isåfall hur det skulle kunna kopplas?

2.    länk #2
    Junior medlem Medlem: Jun 2005

Re: Bygga en egen "Shuntgrupp" för golvv

Det är bara dumt att lägga ner tid på att bygga själv!
    Köp en push och du är klar för avfärd..

3.    länk #3
    Junior medlem Medlem: Sep 2004

Hmm jo du har kanske rätt, tycker bara det är mycket pengar för cirkulationspump, temeraturbegränsare mm.

Men har nu kikat på http://www.tgolvvarme.se/ och dom verkar ju ha hyfsade priser faktskt.

4.    länk #4
    Junior medlem Medlem: Jun 2005

Hmm, har svårt för okända företag med taskiga hemsidor ,
    nä skämt å sido så rekomenderar jag wirsbo, har aldrig haft problem med dem och tycker att man ska vara beredd att betala för kvalite.

5.    länk #5
    Junior medlem Medlem: Feb 2005

Re: Bygga en egen "Shuntgrupp" för golvv.

Lyfter frågan lite..
    Roligare att bygga än att köpa!
    /
    H

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42