Ska i början av nästa år göra rent hus på mellanvåningen och göra nytt.
När jag gör detta är det att föredra golvvärme eller ska man införskaffa snygga radiatorer (om det nu finns sådana) :)

Om jag väljer golvvärmen vad kostar det per kvm komplett. Var på IVT där jag skaffade L/V och han sa ca 300/kvm. Det va någon spårad platta m.m m.m

Vad har ni och vad kostade det ca.

300 kr räcker nog inte långt, tyvärr. Givetvis blir m2 kostnaden lägre desto större yta men det drar fort iväg. Svårt att göra en uppskattning om man inte vet förutsättningarna

Du kan spara mkt pengar på att istället för att köpa dom där spårade plattorna, fräsa spåren själv i 22mm golvspån. Visst det tar tid och dammar som 17 men har man inte bråttom är det väl värt det.

Sambon la spånskivorna och ritade ut var slingorna skulle gå. Därefter skruvade han fast en regel som stöd för fräsen. Svängarna fräste han för hand utan stöd.

Har tyvärr inga klara priser på vår golvvärme.

S
Om man som vi lägger golvvärme i glespanel hamnar vi på ca 240:-kvm.

Steelis
Menar du att sätta spånten lite glesare så slangen får plats emellan?
Spåra egna skivor låter intressant hade varit kul att veta prisdiffen!!!

S
__OJ__ skrev:
Steelis
Menar du att sätta spånten lite glesare så slangen får plats emellan?

Lägger in en bild

• wg_i_gles_pa_bjalk_20.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Finns en till variant då man inte vill att golvet ska bli högre. Man lägger glespanel mellan bjälkar.

• wg_i_gles_i_bjalk_20.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack steelis !!

Det ser ut som spånplattorna är spårade?? Sedan ser det ut som att slangen ligger i en tunn plåt? stämmer det.... Det du visat med bilderna finns någon tillverkare med hemsida eller är det ihopplock...

sorry nu såg jag att det stod golvvärmeplåt...

__OJ__ skrev:
Frågade sambon. Som sagt har vi inga exakta prisuppgifter men på en höft är kostnaden på egenfrästa hälften så dyra. Fast arbete och maskin tillkommer då förstås... (Vi lånade svärfars fräs.)

S
__OJ__ skrev:
Tack steelis !!

Det ser ut som spånplattorna är spårade?? Sedan ser det ut som att slangen ligger i en tunn plåt? stämmer det.... Det du visat med bilderna finns någon tillverkare med hemsida eller är det ihopplock...

Från www.wirsbo.se

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.