15 845 läst ·
17 svar
16k läst
17 svar
vattenburen golvvärme 12 mm ingen cirkulation
Idag har jag haft besök av rörmokaren som har samma syn som jag på problemet, nämnligen att det behövs en extra circulationspump. Efter samtal av min VVS kille med Amik så skall de skicka hit en representant för att konstatera hur det skall lösas, tillsammans med min VVS kille.
Fortsättning följer.
Ang Krillemans kommentar. Antingen har du själv redan gjort samma fel eller så är du själv inom VVS branschen(jobbar på GV?). Jag är en husägare som köper det som finns på Cheapy att monteras in av mina hantverkare. Jag utgår från att det som står i införsäljningsmaterialet och vad butikspersonalen säger är korrekt. Om inte träder konsumentköplagen i kraft, dvs jag ger mig inte förrän det är löst och betalt av antingen butiken eller tillverkaren.
Fortsättning följer.
Ang Krillemans kommentar. Antingen har du själv redan gjort samma fel eller så är du själv inom VVS branschen(jobbar på GV?). Jag är en husägare som köper det som finns på Cheapy att monteras in av mina hantverkare. Jag utgår från att det som står i införsäljningsmaterialet och vad butikspersonalen säger är korrekt. Om inte träder konsumentköplagen i kraft, dvs jag ger mig inte förrän det är löst och betalt av antingen butiken eller tillverkaren.
Nej, jag jobbar inte åt LK eller någon annan leverantör, jag är anställd på ett företag och jobbar huvudsakligen som ledande montör på entreprenader. Har väldans god erfarenhet av LK, jobbar med deras produkter dagligen. Inga problem är för små att ta tag i hos dom. En "helylle" tillverkare som tar ansvar för sina produkter enligt mig. Men det är min erfarenhet och beträffande LK:s minikretsventil M5 har jag inte personligen monterat någon själv, men har kollegor som gjort det med gott resultat och nöjda kunder... Handlar man material av välkända leverantörer har man inte heller svårt att få klara och tydliga svar heller...Hilfe skrev:Idag har jag haft besök av rörmokaren som har samma syn som jag på problemet, nämnligen att det behövs en extra circulationspump. Efter samtal av min VVS kille med Amik så skall de skicka hit en representant för att konstatera hur det skall lösas, tillsammans med min VVS kille.
Fortsättning följer.
Klicka här för att svara