Hej jag skall flytta till Dalarna och hittat ett hus med dyrdrift totala drfts kosnaderna är idag
39 977 kr/år familjen som bor där nu har en förbrukning på ca: 20000 kwh om året. Dom har en elpanna med 2 elpatroner och accumulator tank, uppvärmningen går på 27500 kr/år, detta är ved annonsen säger Elradiatorer, elpanna, kökspanna, luftvärmepump. Det ligger ju Dalarna som kan bli väldigt kallt. Finns det någon som har en ide om att sänka uppvärmnings kostnaderna ?
Hälsningar
PO

Det låter som ett väldigt stort hus..

varför har dom elradiatorer när det uppenbarligen finns vattenburet i huset? Är kökspannan vattenburen och körs mot acktanken? Är det en Luft/Vatten värmepump?

Hej. huset är bara 98kvm och det är en vedeldad spis och elradiatorer, kan inte säga om det är luft/vatten men tror det ej mera luft/luft. Får förhoppnings vis mera svar i morgon.
Tack
PO

Verkar vara delvis konverterat till vattenburet om man tittar på bilderna till villan..

Att installera en bergvärmepump kan ju vara ett alternativ om du kompletterar upp med vattenburet i hela huset.

Och det var en luft/luft värmepump som sitter i vardagsrummet ser jag..

Hej. Det var ju kul att du hittade huset? som sakt var får jag förhoppningsvis mera svar, vi hörs
PO

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.