1 272 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Finns en manual till min termostat?
Det sitter en termostat på väggen i huset jag köpt, men jag har inte hittat någon manual bland papprena som följde med huset. Jag vet inte om det är komplicerat att ställa in den, men jag har lite svårt att förstå det i alla fall. Verkar vara nån sorts dag/natt inställning med klocka, och en manual skulle verkligen hjälpa mig fatta vad jag ska göra med den. Kanske någon har koll på var jag kan hitta en manual, eller helt enkelt kan berätta för mig hur jag ska göra?
Kan tillägga att trots att termostaten verkar vara ställd på lägsta inställningen så blir elementen ändå lite varma på nätterna nu när det är ner mot +10. Borde inte cirkpumpen stå still till dess att termostaten tycker att det är dags att dra igång, eller styr termostaten nånting helt annat som blandningen eller nått?

Kan tillägga att trots att termostaten verkar vara ställd på lägsta inställningen så blir elementen ändå lite varma på nätterna nu när det är ner mot +10. Borde inte cirkpumpen stå still till dess att termostaten tycker att det är dags att dra igång, eller styr termostaten nånting helt annat som blandningen eller nått?

Klockan har väl med sänkningen att göra natt eller dag, apropå elementen lite varma så går väl cirkpumpen hela tiden detta gör att det blir värme i elementen. Tror inte att shunt styrningen reglerar pumpen också.
Va inne på deras hemsida och den verkar heta Ramses någonting va beskrivning på tyska.
Va inne på deras hemsida och den verkar heta Ramses någonting va beskrivning på tyska.
Klicka här för att svara