Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #16
    Gudfader Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne, Sjöbo
    Inloggad
    En del med dålig isolerade hus, matar på + 40 utan att det händer nåt. Det gör min nya kompis i ett hus från 1897! Och för 15 år sen renoverade han huset. Med 30mm frigolit i golv! Och egen el/gas vatten golvvärme. Det funkar ån '?!
    Jag är en HAN.
    Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.

2.    länk #17
    Senior medlem Medlem: Jan 2009
    Län: stockholms

Om golven tål och temperaturen i golvet inte blir så hög att det känns konstigt i fötterna så kan du ha högre än 27.
    Du bör välja vattenburet i alla fall.
    Isoleringen och kapilärbrytande lager avgör prestandan och driftskostnaden.

Skum i kryputrymme skulle jag inte ta utan då skulle jag välja stenull och spruta in det eftersom att om du får problem kan du suga ut det igen samt att stenullen är kapilärbrytande samtidigt som den isolerar.
    All fuktig isolering isolerar sämre än torr.

En sista sak värmeplåtar är bra om du lägger spårad EPS

Ju lägre framledningstemperatur du behöver dessto mer ekonomi.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen