Hej
Har ett litet dilemma. Söker vattenradiator som är låga och breda, men inte så djupa.

I vårat hus som förhoppningsvis ska byggas i vår, har vi i en del öppet upp i nock, 4,90m i vardagsrum/kök. Vattenburen golvvärme försörjer huset med värme.
Dilemmat ges av att vi har 3 fönsterpartier á 10x18. Ca 50cm ovanför dessa sitter 3 fönsterpartier till á 10xtSned/takvinkeln. Dvs en del av gaveln är glasad med 6 fönster. I mellanrumet mellan övre/nedre fönstren har jag blivit rekommenderad av förståsigpåare att jag behöver sätta någon form av radiator för att förhindra kallras. Ett matbord kommer placeras nedanför detta glasparti så ett kalldrag vore skönt att undvika.

Har kollat runt på allsköns olika radiatortillverkare men har inte hittat någon som är riktigt slimmad på höjden, och helst inte jättedjup utan en så diskret historia som möjligt. Hittade någon som är 10cm hög x10cm djup, men hade helst hittat någon som hellre var 20x5cm. Bredden inte jätteviktigt, men behöver nog vara bortåt 200cm. Vill ha det så diskret som möjligt.

Hur resonerar ni kring detta,
Ska jag ta kallras-risken på allvar?
Jagar jag fantasier? Finns det låga, breda och slimmade vattenradiatorer?

Vackert slacker! Kollade deras site igår men kollade mer på Kos och Faro, var lite fåfäng och hovrade mer under dekorativfliken. Lägger till Ventil compact i favoriterna.
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.