Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jan 2010
    Län: Gävleborgs län

Stålskorsten eller Isokern

Tjena,

Jag ska upp med en skorsten till en Molle vedpanna och undrar vilken skorsten jag ska välja och varför? Kanske nån annan har ett bra förslag?

Tar jag en stålskorsten från www.ahalvarsson.com så kommer den att kosta 7000:- isolerad. Tar jag en Isokern så kommer den att kosta ca 20000:-

Vad tror ni om livslängden? Vad ska man mera tänka på?

MVH
    Milj

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Nov 2006

Livslängden är övelägsen i en stenskorsten. Lika så försäkringsvärdet, kan till och med vara fördelaktigt i försäkringspremie.
    Jag själv skulle aldrig någonsin montera en stålskorsten i mitt hus.

För den delen, skiljer det verkligen så mycket i pris. Min Isokern kostade 11000 när jag byggde den, plåtrör kostade då bara någon tusing mindre.

Mats

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Jan 2010
    Län: Gävleborgs län

Jag har sett att de beräknar livslängden på en stål till 20-25 år. Min skorsten kommer att sitta i förrådet i garaget.

De prisuppgifter jag har fått så skiljer det sig så mycket ja.. har frågat runt hos många.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen