Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Mar 2009
    Län: Norrbotten

Vattenburen golvvärme från scratch.

Hej,

Har letat runt lite men inte hittat svaret på mina frågor...

Jag har en hall samt en liten toalett där det totalt finns tre radiatorer. Ytan uppgår till omkring 15kvm och befinner sig på mellanplan. Etagevilla med källare under.

I min värld tänkte jag riva ner allt till bjälklaget(betong) och isolera upp med någon cellplast. Jag antar att jag kan använda den vita? Där efter tänkte jag sätta en armeringsmatta med distanser och naja fast slangen. På det tänkte jag mig mäta ut höjden för färdig golvyta och dra av för klinker och massa. Sedan fylla på med betong.

Om vi stannar där... Tänker jag rätt och skall fortsätta min planering eller finns det andra kanske billigare/enklare metoder att genomföra? Hur tjock kaka bör jag gjuta? Vad tror ni materialet kostar:
    Pump?
    Armeringsmatta: Har redan
    Slang: ?kr metern.
    Betong, Färdigblandad
    Cellplast:
    ...
    ...

Jag är relativt ny på forumet och tar gärna emot förslag om hur jag skall lösa min uppgift.

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2009
    Län: Östergötland

tips här:
    http://www.lksystems.se/sv/LK-System...vvarmelist-12/
    och här:http://www.lksystems.se/sv/LK-System...g-enstaka-rum/

lk-golvvärmerör 12 pris 17.70 m på rinkabyrör

och så finns ju uponor med!

du tänker rätt

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen