Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jan 2010
    Län: Västra Götaland

Ny blandare tjuter i vissa lägen

Hej.

Vi har precis haft rörmokaren hemma för att installera vår nya blandare och diskmaskin. Allt gick bra men nu märker jag att kranen tjuter i ett specifikt läge på varmvatten sidan.

Det är bara när man kör "lagom" varmt vatten i "lagom" högt tryck som det tjuter. Annars låter det bra.

Någon som vet vad detta kan bero på?

2.    länk #2
    Län: Stockholm

Fråga din installatör, låter garantiåtgärd! Men kan vara ledningsljud som du får leva med.

Nacka Rörisen

3.    länk #3

Ok. Jag ska ringa till honom!

Jag har svårt att tro att det är ledningsfel. Det lät ju inget när den gamla blandaren...

Får hoppas installatören kan fixa det!

4.    länk #4

Jag har idag varit i kontakt med Oras och fått följande besked.

I min blandare (La Cucina Alessi) sitter det keramiska kasetter som reglerar flödet. Om man har otur och får in skräp i kasetten så kan det uppstå visslande oljud. Så troligtvis har det kommit in skit där, och kasetten bör bytas. Bitar är påväg, så nu får vi se om det hjälper.

Återkommer när jag har monterat reservdelen.

5.    länk #5

Mitt problem är löst!

Igår bytte jag ut reglerkasetten i min blandare, och tänka sig. Det tjuter inte längre!!

Kan med värme rekomendera ett samtal till Oras kundservice, snabba (fick reservdelen dagen efter samtal!), duktiga, och kunniga (han skickade till och med, med en hylsa i rätt stl så jag lätt kunde byta ut grejerna!!)!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen