När det blivit kallt ska jag givetvis jämföra med grannarna, då lär det inte vara några godkända 19 grader längre. Tänker styrka detta med några strategiskt utplacerade termometrar också. Ska lägga upp bilder på termostatet när jag kommer hem, för jag fattar inte hur man får bort ratten utan våld..
Det är bra att man själv mäter, men är inte det enklaste att göra en felanmälan till ansvarig och höra hur dom resonerar?
Fullvärdig medlem
Medlem: Nov 2008
Län: Örebro
Klart att det går att felanmäla direkt, men det vore skönt med lite kött på benen innan dess. Max/min inne/utetemp dagligen i en vecka när det är kallt så kan man se hurpass temperaturerna följer varandra.
Senior medlem
Ålder: 21
Län: Södermanland
Troligen kommer de ändå inte att lita på dina resultat. Kanske blir så att de själva vill mäta en vecka efter din anmälan och det drar ju bara ut på tiden.
Fullvärdig medlem
Kanske det, hehe.. Men jag skulle nog bjuda in dom för inspektion när tempen är märkbart för låg. Mina mätvärden är en sak, hans frusna fötter en annan..
Senior medlem
Medlem: May 2007
Län: Västra Götaland
Jo, du får gänga av hela mojängen (den yttersta stora blanka muttern) så sitter piggen innanför. Ser lite skumt ut på dina bilder, så kan inte riktigt förstå vad den andra muttern är för något. Om du tagit med lite av elementet i fotot hade det kanske varit lättare att förstå.
Fullvärdig medlem
Jag kan ta en bild på ett större avstånd (går och gör det i skrivande stund), men du är säker på att den yttersta muttern inte är farlig att lossa på? Hehe..