Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Oct 2011
    Län: Västra Götalandslän

Tvättstugeinredning

Hej!
    Vi vill ( eller snarare jag ) inreda vår tvättstuga och har fått en offert från Beijer. Deras inredning skulle kosta ca 24 000kr. Maskinerna har vi redan så detta är skåp, bänkskivor och dylikt. Har ingen aning om detta är vad det kostar men skulle vilja kolla på fler ställen. Men vet inte riktigt vart jag ska vända mig, sambon har fullt upp med annat och är inte så hjälpsam på denna front. Vi bor nära Skara, Lidköping, Mariestad och Skövde. Är det någon som har något bra förslag på vart jag ska kika på inredning?

Mycket tacksam för all eventuell hjälp!!

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Oct 2008
    Län: Västra götaland

Hur mycket är det som ingår?

Till vår tvättstuga gick materialet på cirka 12.000kr (vi hade maskiner), ~8 för ikea stommar (inkl. inredning), bänk och täckskivor, handfat etc.. 3k för kakel, blandare, rördelar och ~1k för färg och övrigt.

En alldeles för stor bild: http://www.gunneby.se/t-stuga.jpg

Det man inte ser till vänster på bilden är tre underskåp med bänkskiva på.

Mvh
    Martin

3.    länk #3

I offerten är det räknat på ett dubbelöverskåp o ett enkel överskåp. Två underskåp och tvålådhurtsar, sedan en sån där bänk man ställer maskinerna på med två lådor i. Sedan är det en enkelho, en lång bänkskiva och en skiva som ska vara ovanpå maskinerna. Sedan är socklar, passbitar och dylikt inräknat i allt detta.

Vi kikade på Ikea när vi var där för några veckor sedan, men vi hade lite bråttom. Måste kanske bli ett nytt besök dit med enbart detta som mål.

4.    länk #4
    Nykomling Medlem: Oct 2008
    Län: Västra götaland

Om man är lite klurig kan man få ikeas köksinredningar att fungera ganska bra i tvättstuga tycker jag. Man sparar ju massor med pengar i allafall, den ho vi köpte kostade under 300 spänn på ikea, jag vill inte ens tänka på vad en liknande kostar på ett byggvaruhus.

Ladda ner Ikeas kökplaneringsprogram och bygg upp din tvättsuga, det kan ju vara ett första steg.

/Martin

5.    länk #5

Tack för tipset! Det ska jag göra för att få se vad jag får ihop!

6.    länk #6
    Enk Projektets avatar
    Forumgud Medlem: May 2010
    Ålder: 43
    Län: Uppsala

Jag skulle kolla på IKEAs garderobs system som alt, det funkar bra i en tvättstuga också.....
    Det blev som det blev när det inte blev som det skulle eller gjord bit passar..

7.    länk #7
    saturnuss avatar
    Forumgud Medlem: Sep 2005
    Län: M

Jag har så rörit i grovköket, kan inte visa bild. Har IKEA högblanka skåp på hela väggen mitt emot maskinerna och IKEAS stora dubbel porslinho. Valde ovanskåp även som underskåp(38 djupa), med lådor att dra ut, bänkskivan 2.5 m lång sågades till 40cm djup. IKEA har hela kitet, och i regel får man det med sig hem direkt, till rimligt pris

MartinS, ser mycket trevligt ut.........
    mina barn skall minsann få arbeta, det fick mina föräldrar göra. http://groups.msn.com/Z28-Jensen

8.    länk #8

Det slutade med att vi inhandlade inredning på Cheapy, nu väntar jag bara på att sambon ska få tummen ur och sätta upp den. =) Tack för era tips!

9.    länk #9
    Nimajnebs avatar
    Gudfader Medlem: Jul 2007
    Län: Blekinge

IKEA har ju nu annars ett nytt sortiment för just tvättstuga.
    .......or oatävööööööööö

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42