Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Junior medlem Medlem: Aug 2006

Renovering av tvättstuga med dusch

Hej,
    vi är just uppe i en renovering av vår tvättstuga med duschhörna i. Huset är ifrån 1920-talet med två skorstenar och efter att ha monterat ner en av dessa som inte användes och som bara stal utrymme i tvättstugan så är bara resten kvar...

Måtten är 1900x3600. Jag har fräst ner rör för vattenburen värme och flytspacklat golvet klart. Tanken är att utmed ena kortväggen ha ett högskåp samt tvättmaskin och torktumlare. På andra kortsidan kommer det att vara en dusch med svängbara glasdörrar i hörna.

Vi vill ha klinker på golvet, kakel i duschhörnan och vita målade väggar i resten.

Kan jag måla ovanpå tätskikt?
    En del säger att det bara är att måla, andra att det inte fäster...

Jag kommer att använda BBR-kravgodkända grejor - Alfix Primer och Tätskikt.

Tacksam för svar!

/ Janne

2.    länk #2
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2009
    Län: Östergötland

källare eller markplan ?

3.    länk #3
    Junior medlem Medlem: Aug 2006

Jag kollade efter svar i en vecka sisådär. Men nu såg jag din kommentar...
    Tvättstugan är klar och invigd. Det gick riktigt bra att måla direkt på ett komplett tätskikt. Fint blev det också.
    Här finns ett par bilder:
    http://www.byggahus.se/forum/ventila...pax-flakt.html

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen