Vi gjorde så här
Vi använde en plastad vajer eftersom dem inte länger sig som plastlinorna gör.
På den ena sidan fäste vi krokar i väggen
På den andra sidan har vi mycket rör och ett tvätt nedkast, därför tog jag en 2*3 tum och skråskruvade med ganska långa skruv upp igenom gipstaket in i reglarna och sedan fäste jag krokar som vi drog vajern igenom fram och tillbaka se bilden.du kan läsa mer
här http://www.byggahus.se/forum/tvattst...e-projekt.html
Vi köpte aluminium L-profil, 45x45mm, på byggvaruhuset och limmade samt skruvade ihop till en ram, 2,7x1,5m.
Spände lina för torkställning i den.
Eftersom jag är lång och hustrun kort, så köpte vi sedan en anordning för att hissa upp packlines i taket och fäste ramen i den.
Går enkelt att hissa ner till axelhöjd för att hänga upp tvätten och sedan upp till taket, där den är mindre i vägen, speciellt om det inte hänger någon tvätt på den.
/ Fredrik
Jag har sett att Bauhas har 20 mm fyrkantrör med hörnbitar i svart plast som ska bankas in i rören för att bygga ihop dom. Det borde vara enkelt att bygga en ram på det sättet. Någon som har använd dom?
Tänkte också på en hiss men tycker att Thules är lite för stor och klumpig för tvättstugan. Jag har en sådan i garaget för takboxen. Någon som har sätt en lite enklare variant som kan ta vikten?
Jag har precis börjat planera tvättstugerenovering och har inte stor plats. Måste utnyttja allt utrymme.