Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Jan 2007

Problem med avloppslukt i tvättstuga

Hej,

I tvättstugan så har vi, naturligtvis, en tvättmaskin. Vattnet, efter tvätt, rinner ut i samma rör som grovsköljen. Denna mynnar ut i en avlopps brunn. I denna finns det ett vattenlås av typen Brage.
    http://www.sigro.se/es_shop/produkte...golvbrunn.html

Jag har rengjort insatsen och tagit isär. Så den är helt ren. Ändå luktar det när man kör tvättmaskinen. Inte annars. Är det någon som har haft liknande problem och hur löste ni det?

mvh

//mecke

2.    länk #2
    Gudfader Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne, Sjöbo

Luktar vad? Avlopp/sk.t eller typ tvätt vatten?
    Jag är en HAN.
    Dubbelkolla alla mina tips. Jag kan ha fel.

3.    länk #3

Det luktar illa. Avloppsstank. Usch!

mvh

bygg_mecke

4.    länk #4

Det luktar illa. Avloppsstank. Usch!

mvh

bygg_mecke
    Kan vara problem med avluftningen. Så fort TM kastar ut vatten, kommer "luften" ut. Och då luktar det som den luften som lämnar din rumpa :-)

Skämt åsido. Du kan även kolla så att det inte ligger stopp i röret (om det fungerar med den övriga utrustningen).
    Jag är en HAN.

5.    länk #5

Vad kan man göra för att luften inte skall komma ut?
    Jag har rengjort röret ( som ansluter till golvbrunn) som TM skickar ut vattnet till så detta är helt rent. Är mer inne på att det kommer luft från golvbrunn när TM tömmer och det blir tryck. På något vis kommer det då luft.

6.    länk #6

Är mer inne på att det kommer luft från golvbrunn när TM tömmer och det blir tryck. På något vis kommer det då luft.
    Precis. Avluftningen är täppt. Det är det röret som sticker ut på taket och saknar regn skydd.
    Eller avloppet till täppt. Häll i avloppet massvis med hett vatten. Men inga kemikalier.

Händer det nåt då du spolar i toan?

ps. Många hade liknande problem när det varit snö ute. Då var avluftningsröret täppt och orsakade olika problem. Sök här på forumet. Det står en del om det.

Kolla den;

http://www.byggahus.se/forum/vatten-...n-toemmer.html
    Senast redigerad av BigGitt 2010-04-16 14:27
    Jag är en HAN.

7.    länk #7
    Nykomling Medlem: Jun 2009
    Län: Skåne

Byt vattenlåset!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen