E
elisa_82: kanske du kan hjälpa mig att planera våran då? ;) vi har 160 cm bred på framsida där hade jag tänkt ha tvätt och tork bredvid varandra och sen en skåp på ca 40-45 cm bred och en skiva ovan på, men diskbänk då !!?:sly:!! diskbänken ståd på vänster sida av tvättmaskinen och tomlare ovanför tvättmaskin. sen vi har på andra sida höger till tvättmaskin ca 165 cm bred och där
1 svar · 42,8k läst
·
J
johnny27: [citat] Det var värmeelementet enligt Whirpool. Ska komma en tekniker nästa vecka som förhoppningsvis löser problemet. Får betala 2000kr, hoppas kunna ta det på hemförsäkring(ska skapa ett ärende hos dem).
2 svar · 36 läst
·
B
Bill Algö: [citat] bra att du har koll på att dessa säkringar går till TS uttag och inte en av dessa går till takfläkten eller nått
22 svar · 513 läst
·
S
Sulan_gbg: Hej, Ska byta golvbrunn i tvättstugan. Idag är konstruktionen: Plastmatta Golv (gjutet) Isolering Byggplast betongplatta Brunnen sitter ingjuten i plattan och upp till plastmattan då. När jag gjuter fast den nya kan jag gjuta hela vägen upp till nivån jag vill spackla fall ifrån eller hur ska jag göra? Ska jag täta mot underlaget? Eller ska jag gjuta fast den lite, täta mot byggplast
0 svar · 46 läst
·
S
Shiraz88: [citat] Hej och tack för din kommentar. Själva hålet ser inte likadana ut vilket ksn riskera för konstig blandning av vatten eller läckage.. om man ser i bilderna då är det två olika men även dimensionen också på det 40 mm diametern eller vad säger du?
2 svar · 111 läst
·
D
Dillan1981: [citat] Hej Karl-Johan Jag har samma problem, har du kommit på problemet?
8 svar · 979 läst
G
giffengrabber: Om någon hittar denna tråd via Google så kan jag varmt rekommendera denna lite äldre tråd som har mycket matnyttig information: Filtervredet på tvättmaskinen sitter fast
6 svar · 6,9k läst
·
S
saiter: [bild] [bild] [citat] Här ser du vad jag har köpt. Tillkommer lådfronter och en bänkskiva. Och eventuellt täcksidor. //AA
143 svar · 263,6k läst
·
L
LimpTheGimp: [citat] Startade en annan tråd där jag efterlyser hur målat kakel ser ut över tid. Resultatet här i din bild är ju jättefint och det är typ 7 år sen. Om du har möjlighet att dela en efterbild nu efter dessa år vore jag jättetacksam :)
13 svar · 16,2k läst
·
D
Dilato: [citat] Det sitter inte i ditt huvud, det är rätt metod. När man kommer till kranen efter typ 5 år hjälper det kunna skruva åt båda hållen för att lossa avlagringarna. Spindelventiler (kran med ratt) kan nypa fast i ändläget om man låter den vara där.
39 svar · 6,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: Pröva med en sträng silikon i lämplig färg. Se här för applicering: https://www.byggahus.se/forum/threads/perfekt-siliconfog-varje-gang-handledning.285556/
3 svar · 317 läst
·
F
fribygg: [citat] Hej och välkommen till forumet! Passar på tillfället att gratulera till dagens trådlyft..
29 svar · 41,1k läst
·
B
ByhhaGus.se: Följde videon med australienaren, allt gick smidigt utom återträdandet av spännvajern runt gummit. Fick ta försiktig hjälp av en skruvmejsel för att liksom kunna bända till vid momentets sista 25 %. Lite som att laga punktering på en cykel, eller att återträ en cykeledja. Tack för alla inspel!
77 svar · 164,1k läst
·
J
jonaserik: [citat] Du får väl se till att det är någon centimeter mellan TM och skiva. Så det finns ett skvalprum om TM skulle vobla lite.
8 svar · 209 läst
·
M
Markku Koskela: Var ligger sensorn ??
5 svar · 796 läst
·
P
polaris78: "Pluppen" kallas ofta renspropp och finns i olika storlekar beroende på vilken brunn man har mät hålet den sitter i... När renspluggen är borta blir det samma sak som när vattenlåset är tomt lukten i avloppet kommer in i huset och det luktar inte jordgubb.. ibland har nån tagit ur den och tappat den i brunnen ibland har den torkat och går sönder när man pillar ur dom.. jag hade också
6 svar · 546 läst
·
B
blork: [citat] Håller med. Vår tvätt började lukta illa hur mycket vi än tvättade. Slutade med sköljmedel och det.löste problemet.
16 svar · 798 läst
·
P
ptk: Följer upp på min egen tråd. Löste det med Artikelnr 8080973 på Dahl. Funkar utmärkt. [bild]
4 svar · 180 läst
·
H
hempularen: Det ser ganska rätt ut, Men tänk på att du behöver gängtätning där du skruvar T-kopplingen mot den bef. t-kopplingen. Kopplingen av slangen till T-kopplingen innehåller en planpackning som håller tätt. Tvättmaskinens koppling innehåller också en planpackning. En övergångskoppling liknande den du har på bilden finns med elelr utan planpackning. Finns inte packningen måset du ha
1 svar · 134 läst
·
snaggletooth
snaggletooth: [citat] Ingen fara att ansluta i båda ändarna i de flesta fall, det t.o.m. höjer säkerheten något. Undantaget är t.ex. i el-miljöer med bråkiga och störiga laster eller när när projektören uttryckligen förbjuder det (ofta p.g.a. tidigare nämnda orsak).
12 svar · 580 läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: Stommen går ju att kapa ner 100 mm. Gärna i överkant. Det man får tänka på är att kombinera lådor och luckor med 700 totalhöjd, t.ex en 100 hög låda + 600 hög lucka. Eller 100 låda + 3x 200 lådor. Bara lucka funkar ju inte eftersom de är 800 eller 600.
8 svar · 301 läst
A
AndersS: Har renoverat tvättstuga och fd pannrum i källare utan fukt i väggar/golv. Klinkers på golvet och väggarna har fått en blandning av klinkers och målning med "vanlig" väggfärg.
4 svar · 337 läst
·
R
rispalt: Blev till slut denna som beställdes (kanske hjälper det någon). https://www.theofils.se/stallbar-fot-316-hojd-1812mm-8mm-borrdiameter-o16mm/ Hyfsat enkel att borra in, lagom på alla sätt - utom priset som ligger lite i överkant... [bild]
3 svar · 231 läst
·
K
kjli007: [citat] Ok, tack
19 svar · 6,1k läst
·
K
kjli007: Hej Det verkar mer regel än undantag detta med rost på locket..vi hade en Whirlpool innan också och den rostade sönder helt efter ca 2år..då köpte vi en ny 2024 med förhoppning att torka efter varje tvätt o blåsa torrt i det berörda området..men ack ack efter ca 1 år började det bubbla i lacken underifrån. Nu ligger det ett reklamationsärende via försäljaren och Whirlpool men
34 svar · 14,8k läst
·
F
fredand44: Hej Har en tvättmaskin, säkert över tio år. Ibland stannar den, förmodligen pga obalans skulle jag tro under centrifugering. Vanligtvis står det "SE" i displayen. Om jag trycker på "playknappen" så den startar igång igen, så verkar den mest stå och hacka. Vad tror ni detta beror på, kan det vara något som är på väg att ge sig? [bild] Om jag stänger av den och "kör klart" med ett
0 svar · 142 läst
·
J
jonaserik: Du bör nog skriva in här, numret på kortet och hela profuktnummeret så står på skylten, kan ha hänt en del med styrningen under årens lopp.. Det brukar stå en specifik märkning på kortet. Sen har du sökt efter kort på nätet för din maskin, många gånger står vad dom kan passa till för fabrikat/modeller, många kort passar till flera maskiner.
1 svar · 106 läst
L
Loudjuret: Hej! Vi ska bygga nytt hus med Götene hus. De använder sig av Marbodal i både kök och tvättstuga som standard. Vi kommer att köra på Marbodal i köket, det har vi bestämt. Egentligen har vi väl bestämt att göra det i tvättstugan också, men jag funderar på om det finns andra alternativ som är likvärdiga men billigare. Jag har främst tittat på Epoq. Är det någon som har Marbodal
0 svar · 258 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.