Trädgårdsmaskiner
hazzze: Har en stiga garden som har haft en tecumseh motor 6hp (Motorn finns inte kvar tyvärr) Undrar hur lång axeltappen är på den? Lånad bild Tackar på förhand
Marlen Eskilsson: Jag har flyttat en sidodiskussion om batteri- vs bensindriven gräsklippare till en egen tråd. https://www.byggahus.se/forum/threads/batteri-eller-bensindriven-grasklippare.574678/ /Moderator
emwgrni: Min cylinder gräsklippare vägrarna starta. Den gick i höstas när jag ställde in den. Bytt bensin, bytt tändstift. Kompression verkar ju inte vara i toppskick. Den går ej på bräklen Förgasare tömd Några tips? Förgasaren byttes förra sesången. MVH Greger
krambriw: Här några "sprängskisser" från min K5 som jag skruvade isär igår. Det är det svarta inloppsröret i plast som har en jättetunn spricka. Funderar på om man borde köra helt kort lite vatten m glykol genom maskinen innan vinterförvaringen...
hazzze: Hej Gäller Briggs 12hp länkage shoke staget nr 216 Hur ska den monteras,har letat bilder video men inte hittat,Kan nämna att den togs bort för ett halvår och nu kommer jag inte ihåg Någon som vet eller kan länka till en skiss? Tackar på förhand
MultiMan: [citat] Starta verksamhet, jag tecknar 6 dunkar direkt.
Suzy-Q: [citat] Oups.. kom med en extra siffra.. Ska vara 550 kg.. inte 5,55 ton.. [/QUOTE]
Hybro: Gissningsvis nåt integrerat skydd i batteriet, som bryter p g a slitet batteri, som inte klara hålla spänningen vid belastning.
Pjosk75: Hej Teoretiskt kan du använda maskinen 25% längre tid med det större batteriet. I praktiken kanske det betyder 25 minuters trimming istället för 20 minuter om det är vad 4 Ah räcker till. Några av de nyaste batterierna har troligen en annan sorts celler, som kan leverera mer ström än de äldre. På en trimmer betyder det nog inget men på en motorsåg, cirkelsåg och andra maskiner med
rakt09: haft bekantskap med två olika kombinerade 240 v lövsug och blås av kraftig sort. blåsfunktionen är fantastisk för att få det rent snabbt på asfalt och hårda ytor. på gräsunderlag kan man enligt min erfarenhet lika gärna eller hellre använda lövräfsa. det som man med flit lämnar kvar tar maskarna hand om på några veckor, och känns dumt förvägra dem detta godis. vill man
TorpAnders: Jag gillar verkligen ultraljudstvätten. Det och ett nytt säte till nålventilen så går den klockrent, körde upp 4000m2 i ett svep utan krångel. [bild]
Står.i: Bra tråd. På min Stiga Park Prestige lyste lampan på klippknappen men inget hände. Klämde ihop de två kopplingarna under motorn så funkade den. Ps om man kopplar ihop de två kablarna under sitsen kan man starta utan att någon sitter på sätet
pimage: [citat] Såja, nu har elektrikern bytt säkringen till C13. Tur att jag fick den responsen av dig för det hade jag noll koll på... Hade nog bara blivit skitirriterad på att jag köpt en dyr kompostkvarn som stannar hela tiden och slår av strömmen – utan att riktigt förstå sammanhanget.
Braxenpankan: Armen ligger på plats där den ska vara. Inte av. Jag tror jag löst problemet. Förgasaren är full i någon hård kax som jag måste få bort.
papaboo: [citat] Tack, jag provar med slangklämma till att börja med.
Håbbe01: Kompresionsprov kall o sen varm ger bättre svar än gissning. Finns på nätet för några hundra o lätt att utföra
tusentankar: [citat] 1. Gräs har fastnat i utblåset så att knivarna inte snurrar 2. Teleskåp handtaget har kasat ned några mm från strecket på rören. Dra upp till strecket igen. 3. Batterierna sitter inte tillräckligt iklickade
Todd: [citat] Sitter en liten fjäder till metallbygel där jag blåmarkerat. En bild på min också.
Avemo: Hur mycket har du justerat skruvarna på förgasaren? Hur svarar den på gasen när den går? Prova att under någon halv sekund ge fullgas direkt på förgasaren så att du går förbi varvtalsregulatorn. Det finns ju andra saker som kan få den att gå illa och ryka. Om den får i sig mycket olja brukar det ryka mycket. Hur ser tändstiftet ut? Är det oljigt?
Olle Bull: [citat] Vilket relä är det? det under transparent lock eller under det svarta?
sandraplate: [citat] Frågar vidare, Kärcher högtryckstvätt K4 Power Control Home Wood fyller den mitt behov för altanen och bilarna främst? :-)
mamuth: [citat] Håller med när det gäller Granngården. De står på min svarta lista. Vill kunna betala med kontanter. Åtminstone själv välja betalsätt.
Adeliah: Jag löste problemet! Skriver här om någon annan ramlar in på tråden så kan man få tips. Tänk att Ragnwald T;s bild är upp och ned. Men under den röda lilla ”lådan” i hans bild finns en vit mojäng som är vipp-bar. I upp-läge trycker den igång maskinen så den får ström. Det är grundläget. För min del så hade den blå piggen bakom den vita vippen fastnat. Det betyder att
rakt09: [citat] ja för min del går jag framlänges när jag drar maskinen bakom mig med ena handen, vartannat varv. det går förstås lättare om maskinen inte är för tung. som sagt är det ett bra riktmärke undvika maskiner som väger väsentligt över 20 kg.