MathiasS
MathiasS: [citat] Jo, det låter väl som en sund inställning, men när har man behov av en gammal telefon som knappt duger till ett SMS? Det går precis lika bra att använda något från rätt årtusende och bara låta bli att använda det man inte vill använda av de moderna funktionerna och apparna.
33 svar · 9,7k läst
·
S
stugfar: [citat] Såg tråden nu när jag letade efter en annan - det är inte riktigt sant att jag landade i att skaffa ny begagnad motor. Jag köpte istället en ny vevaxel och bytte den i min Klippo. Det var ganska enkelt och småtrevligt. Sedan dess går Klippon som en klocka.
11 svar · 2,7k läst
·
W
WilleR: Med lite händighet passar de mesta. Kolen är slipbara på t ex en vanlig metallfil. Kan man inte få exakt rätt kol kan man iaf köpa sådan som har rätt kabel, ev rätt fjäder, allt ber på hur originalen ser ut. Men, har inte återförs av Flymo sånt?
1 svar · 560 läst
Står.i
Står.i: Efler lite andra projekt tog jag loss det andra remhjulet idag, med verktyget för att trycka in kolven när man bytar bromsbeläggning gick det enkelt. [bild] Nu har jag kommit åt axeln men kan inte lista ut hur man öppnar upp den för att se om det är någon packning som gett upp. [bild]
4 svar · 3,6k läst
·
V
Vardagsrum: Det är helt omöjligt att inte tycka om denna tråd! 👍
63 svar · 22,1k läst
·
F
fusion: [citat] Tack så länge! Kommer dock inte längre på Briggs hemsida och kollar man t.ex. Reservdelar online så verkar knivar gå på Husqvarnas modellnamn och inte stå i relation till Briggs motortyp ? Ett exempel,
2 svar · 1,5k läst
·
R
Rolle85: Killen ville bli av med den för den spottade olja, jag fick den, tömde den och nu går den. Tack alla
12 svar · 2,4k läst
·
T
Timmertorsten: Om den går bra kall men inte varm så kan det ju vara choken som ligger kvar (om sån finns). Min erfarenhet av Stratton är att man behöver justera ventilerna rätt ofta. För mig visar sig felet att maskin är omöjlig att starta när den är kall om ventilerna står fel, men det är inte en Klippo utan en 12/5 Hp i en åkgräsklippare.
1 svar · 1,1k läst
MathiasS
MathiasS: Tycker det går utmärkt att rensa plattor osv med tråd. Har varit lite sugen på ett sådant huvud men att riskera metalltråd på marken är inte ett alternativ pga hund och att vi ofta går barfota.
15 svar · 23,9k läst
·
A
AndersS: [citat] Det var min tanke, kör själv över ca 400 kvm med röjsåg och treklinga, men bara en gång i juli. Sedan finns en som körs med klippartraktor, men med långt gräs blir det strängläggning.
8 svar · 2,1k läst
M
m@nge: [citat] Ja Hondan bara går o går sedan drygt tio år. Har slipat kniven en gång, men knivar blir slöa oavsett märke. Tanken var att jag ville göra mig kvitt med fossila maskiner så långt det går, men samtidigt vet jag att min Honda tuggar sig igenom allt. En batteridriven är helt enkelt inte lika stark. Ska fundera vidare :)
3 svar · 1,7k läst
Öland4ever
Öland4ever: Skulle gissa på att du får (fler och bättre) svar om du lägger din fråga i: BYGGA HUS > ROBOTGRÄSKLIPPARE https://www.byggahus.se/forum/forums/robotgraesklippare.164/
1 svar · 1,0k läst
·
T
topmount: Har fungerat för mig, finns säkert något bättre men väldigt enkelt att bara skölja rent och spruta lite längs med bladet.
4 svar · 1,0k läst
E
ehsdala: [citat] Kärcher har också taktvättar!
6 svar · 8,6k läst
D
Dilato: [citat] Ok, min Stiga Park hade inte nåt rör där. [MEDIA=youtube]udjoD-mW5ig[/MEDIA] Här har dom löst det med en fast slang [MEDIA=youtube]a-69JOCDaLs[/MEDIA]
40 svar · 3,8k läst
·
J
jonaserik: Utomhus då ska inte skyddet gå ända ner, men skydda motorn, blir till ha ett kortare eller klippa ett stort, hänga på tyngder så det inte blåser av vid början till styv kuling och över det. Det går att klippa av ett och dubbelsy nedre kanten och sätta öljetter där. Placera fordonet på en pall i lä från havet och fästa s.k bläckfiskstropar. Annars en tungt skydd som ligger kvar.
1 svar · 411 läst
boboz
boboz: [citat] Tack!
4 svar · 3,7k läst
A
AndersS: [citat] Om det nu är tändspolen så var den fungerande de åren och nu ev. fel på den.😉
13 svar · 3,8k läst
R
RobbanMar: [citat] Hittar inte hur man tar bort en postning… Hm, hittade precis en bra video som förklarar en del…. Skillnad på värden för 4-takt o 2-takts tändspolar, o slår mig på fingrarna att jag måste ta loss spolen för att få rätt värde. Jag som försökt leta svar innan jag gav mig på en fråga här, och hittar svaret precis efter..
1 svar · 1,3k läst
·
Öland4ever
Öland4ever: [citat] Jag vet många hojägare (som bekräftas av inlägg på sporthoj.com) som innan de ställer undan hojen på hösten för vinterförvaring fyller en full tank med Alkylatbensin och sedan kör upp halva tanken och sedan fyller upp igen med Alkylat för att slippa rengöra förgasaren det första de gör på våren. Vanlig bensinmacksbensin har en förmåga att slamma igen bränsleledningar
17 svar · 7,0k läst
·
MultiMan
MultiMan: Brukar alltid finnas sprängskisser att hitta på nätet. Där brukar alla delar framgå. Allra bäst är en servicemanual till just din motor. Till t ex Honda hittar man det rätt lätt, men det är ingen Honda vi ser. Börja söka på vilken klippare det är och sedan på motornummer/serienummer på själva motorn om det behövs. Det ser ut som en del till förgasarens reglering, t ex
2 svar · 1,3k läst
·
H
hcccs: [citat] Ja, det låter mera troligt. Jag får kolla förgasaren.
7 svar · 2,7k läst
·
Öland4ever
Öland4ever: [citat] Vad är det för modell av Klippo du har och vad är det för cc av B&S motor på maskinen? Att den inte är gratis lovar å andra sidan hög kvalitet. 👍
11 svar · 5,8k läst
WaldenWoods
WaldenWoods: Jag har en Stihl häcksax med teleskopiskt skaft och vinklingsbart huvud (se bild 1). Den funkar i de flesta fall utmärkt bra, men ibland hamnar jag i situationen att häckens toppar hunnit bli för grova för att den ska kunna göra jobbet på ett bra sätt. Jag tänker mig att en stångsåg (bild 2), alltså en liten kedjesåg på skaft, borde kunna hantera den situationen. Problemet är att
0 svar · 1,0k läst
·
ricebridge
ricebridge: Förmodligen behöver du jobba lite med choken när du startat den. Det där med choke har vi alla numera glömt bort, eftersom alla bilar idag (utom veteranbilar) har automatchoke. Men bensinmotorer bryr sig tyvärr inte om det, utan kräver fetare bränsle-luftblandning precis när de startas. Hur fet och hur länge den ska vara fet, däremot, kan variera rejält från en motor till en annan,
2 svar · 947 läst
P
Prodigys: [citat] Har väldigt lite sten i gräsmattan så det kan jag inte svara på. Har tidigare dragit den med en stiga ready.
3 svar · 1,7k läst
X
xxargs: Har du inte medvetet tömt på vatten i pumpen och sedan lagrats i utrymmen som går under nollan så är den sannolikt sönderfrusen, speciellt om den också pissar vatten när du försöker använda den. du får skruva isär den och se vad som verkar har spruckit och har du tur så kanske det fins utbytesdelar/reservdelar - men oftast är det en ny pump...
1 svar · 835 läst
L
loppan99: Problemet var tydligen att växellådan inte satt fast pga att "orginalfästet på vänster sida" saknade mer eller mindre gängor in i växellådan. Halvlös bult har sannolikt förstört dem för länge sedan. Jag gjorde i alla fall ett nytt fäste på höger sida(andra sidan) identiskt med "orginalet". På "orginalsidan" gängade jag om till M10 bult. Kändes plötsligt som en ny maskin - nu
5 svar · 3,1k läst
·
K
krambriw: [citat] Stämmer bra så att ha en uppsamlare på den är helt enkelt löjligt och omöjligt om man inte vill tömma varannan meter. Jag har en vertikalskärare och den ger också enorma mängder upprivet. Jag har lagt ner det där. Vattnade med kanna järnsulfat förra sommaren, det gav effekt och det märks även i år, bästa hittills, gräsmattan mår mycket bättre, grönare. Inte billigt
20 svar · 18,8k läst
JohanCarlsson75
JohanCarlsson75: [citat] Tack så mycket!!!
3 svar · 1,9k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.