Håkanen67
Håkanen67: I första hand skulle jag föreslå du kontaktar Stiga. Med det sagt ser din modell inte ut att ha ett växelhus utan en böjd drivaxel/vajer, Hittar denna modell som är snarlik, GT330 A https://www.stiga.com/se/287110102-st2-gt-330-a.html I denna manual står det uttryckligen att den inte skall användas med kniv eller sågklinga. Jag tror den varianten är lite klen att driva ett sågblad.
1 svar · 1,4k läst
·
Fulkemisten
Fulkemisten: Köpt maskinen beggat var ordet... [bild] Gammal överst. Ny underst. Borde mätt ventilinneslutningens djup så hade jag förstått. Någon har garanterat öppnat den här och verkligen KLÅFINGRAT och således av oklar anledning tappat bort bottendelen. Utan tvekan orsaken till komponentens haveri.
9 svar · 3,2k läst
·
K
KÅK: Någon som har en aning vilket artnr denna del har (grön markerad på sprängskiss). Sitter på staget från bromspedalen och om jag förstår rätt så pressar det nån typ av cylinder mot en bromsskiva. Gäller Stiga Garden - tror 90-talare? Har letat på de flesta ställen men inte hittat något. Hos Stiga måste man ha vissa idnr från klipparen för att få assistans men finns inga id på
0 svar · 1,1k läst
·
S
spendera: [citat] Se till att däcket verkligen sitter fast, lossnar det så tycker gräsklipparen om att äta upp det och då åker du på att köpa ett nytt (egen erfarenhet).
13 svar · 19,7k läst
·
F
Folka: Vi köpte en ryobi plattrensare i våras, en sådan man rensar mellan plattor/ marksten med. Den fungerar för sitt ändamål, men den verkar livnära sig på stålborstar. 189 kr ska de ha,för en ny. Jag har letat runt lite, inklusive aliexpress på alternativ. De finns, men de verkar alla ha lite annan diameter på hålet, till fästskruven/ plattan. Någon som har hittat ett alternativ eller
0 svar · 1,1k läst
C
cri11e: Jag har sprungit på ett irriterande fel på min åkgräsklippare: när jag har startat motorn, lagt i framåtväxeln och försöker fälla ned klippspaken så stannar motorn direkt. Däremot om jag gör samma procedur fast med backväxeln i så fungerar det att fälla ner spaken och maskinen börjar klippa. Det jag kan göra är att starta motorn, lägga i växeln och sen koppla ur kontakten
0 svar · 751 läst
·
Knut Gårder
Knut Gårder: Har skiftet strammehjul til klippeagregat-reim, men er usikker på plassering på reim på strammehjul.🤔
0 svar · 475 läst
C
Currywurst: [citat] Jepp men kommer inte ihåg vad felet var 🤣
2 svar · 2,2k läst
Ledyr
Ledyr: Hej Jag har en husqvarna åkgräsklippare R16C AWD Som nästa helt tappat kraften att köra framåt eller bakåt. Den har lite kraft när motorn är kall men efter någon minut orkar den inte att driva framåt. Hydraloljan är påfyllt men oförbättrat resultat. Lägger upp en video här som avslöjar hur det främre "hydralpaketet" låter när man vill framåt. Kommer inte trycket upp? Eller
0 svar · 832 läst
·
H
Harald Blåtumme: Jag är egentligen inte intresserad av tvättmedelsinblandning just nu, men har en sån där triangular flaska med något universalrengöringsmedel som jag testade med. Funkade inget vidare, pumpen gick konstant och med mysko ljud ungefär som att den suger luft. Kopplade ur detta satte inblandningen på noll, då funkade den ok ett tag men sedan kom beteendet tillbaka. Möjligt att vattentrycket
5 svar · 2,8k läst
D
Du och 19till: Du ser alltså inte att det rör sig i andra änden?
1 svar · 877 läst
A
Avemo: Jag har använt den på vägkanter, en äng och en sluttning utanför tomten. Platser som i bästa fall klipps en gång om året. Gräs är inga problem. Sly upp till någon cm fungerar också. Här finns ett par bilder på mina tidiga problem: https://www.byggahus.se/forum/threads/prylarnas-pris-pryl-hlr.352854/post-4898912 Vevstakarna till knivarna är jobbiga om de går sönder.
4 svar · 2,8k läst
·
K
Karriärmamman: Jag använder min stanley damsugare som blås de få gånger jag behöver det. Har dock inte allt för många lövträd,
1 svar · 1,1k läst
Gimp
Gimp: Min 2015 540 LPX med B&S 18,5hp intek motor (trycksmörjning) började dra massor med olja och ryka vid ca 200h, bytt olja var 50h sedan den var ny och ingen skitolja. Kvaliteten på Briggs motorerna känns sådär, jag böt upp mig till 21hp, dock fortfarande B&S 😳
16 svar · 3,8k läst
·
V
Viivi: Jag har en gräsklippare Partner med Briggs & Stratton motor Framhjulsdriven. Drivningen har slutat att fungera. Tog bort kåpan och remmen rör sig inte. Fråga: remmen som går till drivningen, snurrar den hela tiden och kopplas in när man drar i spaken? Tog bort drivremmen och det verkar inte vara något fel på själva hjulsnäckan. Partner modell pp7053d motor: 7.0 intek ohv
0 svar · 874 läst
·
returen
returen: [citat] oftast sämre materialval i klonerna
7 svar · 1,7k läst
S
Skogsmumrik: Det är en smart o rätt billig lösning! Visst brukar väl kolfilter även ta mkt smakproblem? Även utan hälsovådliga problem (som vi sannolikt inte vet allt om ännu med material i hydropress) är det trist om det inte smakar gott.
7 svar · 951 läst
M
Manhunter: Fick tag i en ny handjagare. Den gamle åker på tippen.
2 svar · 538 läst
A
AndersS: Äldre skottkärra som alltid står ute, även vinter utan skydd. Bytte skalmar för 25-talet år sedan och gjorde nya i ek som då oljades in, efter det ingen behandling. Som det ser ut nu kommer de att hålla i många år ytterligare. Så materialet påverkar hur de behöver behandlas, men ingen förmögenhet att byta det kostar väl 500-600 kr för två och de gamla blir väl till en brasa i
6 svar · 2,1k läst
T
Tommy Englund: [citat] Har provat allt, startanordningen verkar vara unik för denna maskin. Eftersom det finns minst två personer som vet hur man moddar det här utan originadelar tänkte jag att kanske dom läser detta och svarar. Tackar för råden jag fått, tyvärr är jag inte hjälpt av dom. Partner B422X.
4 svar · 1,1k läst
·
B
Björn Karlström: Hej, Tog över en väldigt oanvänd gräsklippare (stihl rm 2 rt) av föregående ägare, men växeln funkar inte vad det verkar. Någon med input? Sorry för något ospecifik beskrivning Mvh
0 svar · 1,0k läst
D
Dilato: [citat] https://www.bauhaus.se/armeringsnat-galvaniserat-1145x745mm Varför i sektioner? https://www.byggmax.se/tradgardsnat-villa-park-0-65-jowema-68339915#1225=90435
2 svar · 947 läst
D
Dilato: CS 2500 har väl utgått?
1 svar · 1,8k läst
T
ToroXL: [citat] Hej, Efter mycket googlande så landade jag i följande. Men jag är lite osäker på hur fjädern ska fästas. Som det är just nu fungerar choken som den ska. Däremot så rör sig inte det stag som styr gas-spjället på förgasaren, den över av dom två.
2 svar · 1,3k läst
·
X
xxargs: Påfyllning av personer som kan motorer och faktiskt förstår hur de fungerar är kanske inte så stor idag - folk i ungdomsåren meckar ju inte med sådant längre utan det köps och slängs istället för att felsöka metodiskt och reparera. Att ha krisande ont om pengar hjälper för att skapa intresse att laga och fixa saker... Har en bekant som håller på med mopeder som hobby och
60 svar · 5,8k läst
·
Öland4ever
Öland4ever: Husqvarnas trädgårdsmaskiner är ju väldigt stora utomlands så varför inte testa EBAY? Internationella EBAY.COM eller tyska EBAY.DE eller brittska EBAY.CO.UK. Eller testa internationella gräsklipparforum med inriktning just på Husqvarnas trädgårdstraktorer. En ratt väger ju inte så mycket så den kan ju inte kosta en förmögenhet att skicka hem till Sverige. Går din traktor bra rent
1 svar · 676 läst
·
R
rolfino: Tack, får kolla på det. Finns även justeringsmöjligheter på hjul tre från vänster i bild 1. Vad säger du om stiftet på bild 2. Går fint på det ännu, men väntar nytt inom kort.
6 svar · 1,2k läst
·
S
stugfar: [citat] Med så långt orv blir lien kanske lite för arbetsam att manövrera? Tycker själv att min rörlie är lite tung att lyfta runt när jag står på bryggan och vispar runt med bladet nere under vattenytan. Och då är den 1,5 m lång.
21 svar · 9,7k läst
·
S
SirKnasen: 2x30 min i ultraljudstvätten gjorde ingen som helst skillnad. Den går fortfarande exakt lika illa. Jag lägger ner felsökningen för nu. Klipparen åker in i förrådet och får stå och skämmas till bättre tider. 😂
10 svar · 3,9k läst
·
P
Pempelina: Hej, har en Jonsered Automatic transmission LT19 som bromsen inte tar alls på. Hjulen rullar oavsett vad vi gör (bromsar, kopplar bort friläge, sätter i parkeringsbromsen (vilket går) etc.) Vad kan vara felet? Att tilläggas om det har någon betydelse går den inte att koppla i för att driva framåt när den är startad heller. Jag körde den till förrådet och sen nästa dag när jag
0 svar · 874 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.