Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Aug 2009
    Län: Västra Götalands

Häcksax-problem! Jag får inte ihop den! TANAKA THT232

Hej,

jag har fått en häcksax där ngn demonterat bladen. Jag får inte ihop den.

Jag har kommit fram till att man behöver ta demontera växelhuset för att
    skruva fast bladen men jag förstår inte hur.

Tog bort muttern på centrifugalkopplingen men det hjälpte inte.
    Tog dessutom bort fjädern som spänner ut fjädrarna på centrifugalkopplingen.

Någon som vet hur man får isär en sådan för att sedan få ihop den?
    Speciellt intressant är hur man skall få tillbaka bygeln över fjädrarna på centrifugalkopplingen?

Se bilder nedan.

Sprängskiss:
    http://www.tanaka-usa.com/pdf/dpl/he...THT-232dpl.pdf

Tack på förhand!
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	bild1.JPG
Visningar:	13
Storlek:	137.4 KB
ID:	56550  

Klicka på bilden för en större version

Namn:	bild2.JPG
Visningar:	10
Storlek:	148.4 KB
ID:	56551  

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Aug 2009
    Län: Västra Götalands

Jag har löst det. Plockade startsnöret och fick dit en nyckel på muttern vid svänghjulet. Tog en stor skiftnyckel och fick fäste om slungkopplingen och vips var den av den koniska axeln.

Lätt som en plätt!

3.    länk #3
    Senior medlem Medlem: May 2006

Vad bra att du löste det – och att du berättar hur! Förhoppningsvis hjälper det någon annan som står och kliar sig i huvudet över samma sak. Gillar när folk följer upp sina trådar.

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
igår 19:30
Marlene Eskilsson
igår 13:17
johan_mlg
24 maj 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42