Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Feb 2007

Bra snöslunga för under 10.000kr

Jag letar efter en ny tvåstegs snöslunga för under 10 tusen, jag vill inte han någon lågprismaskin typ jula, biltema. En som jag funderar på är en Partner SB 240 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=275068 finns det någon som har erfarenhet av denna maskin eller har tips på någon annan

2.    länk #2
    Senior medlem Medlem: Apr 2008
    Län: Östergötland
    Inloggad
    En ny tvåstegs snöslunga för under 10000:- är per definition en lågprismaskin, så jag får inte ihop ditt inlägg riktigt. Men Partnern är ett bra alternativ, en avskalad variant av Husqvarna 5524ST.

3.    länk #3

Det jag menade var att jag är ute efter en prisvärd maskin utan i mitt tycke massa onödiga funktioner som lyse, elstart, eluppvärmda handtag m.m. Då tyckte jag att Partnen verkade vara en maskin med lågt pris utan att vara låg kvalite.

4.    länk #4
    thomas33s avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2005
    Län: Halland

Håller med Tommmy att många funktioner på dyrare maskiner kan man vara utan. Säkert enbart ett sätt att få kunden att "förstå" varför den kostar mer.
    Idag skall man inte titta blint på prislappen. En maskin för 15.000 kan vara samma som en för 7.000! Bara lite annan färg och en och annan kåpa, men tillverkad på samma fabrik. Så det bästa är att se maskinerna i verkligheten och titta på dem ordentligt.

5.    länk #5

Det blev tillslut en Toro 8.26o, den är lite starkare än Partnen som jag först var inne på men utan "onödiga" finesser, så nu väntar jag på massor av snö så även jag kan ut och leka

6.    länk #6
    Taxens avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2009
    Län: Uppsala

Har en sprillans likadan stående i garaget.Verkar dröja med snön i år.

7.    länk #7
    Fullvärdig medlem Medlem: Oct 2007
    Län: Västra Götaland

Det blev tillslut en Toro 8.26o, den är lite starkare än Partnen som jag först var inne på men utan "onödiga" finesser, så nu väntar jag på massor av snö så även jag kan ut och leka
    Samma här.

8.    länk #8

Det verkar vara en populär modell, jag ringde runt till flera ställen i och runt Borås men de var slut så jag fick åka till Jönköping tillslut.

9.    länk #9
    Senior medlem Medlem: Apr 2011
    Län: Stockholm

Även jag vill ut och göra grannarna gröna med min 11.28OXE.

10.    länk #10
    Forumgud Medlem: Jan 2005

Ledsen, men det kan omöjligen bli snö i år igen - väl ? eller blir det det varje år ?

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42