Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Dec 2007
    Län: Västra götaland

Nån med Stiga Primo??!!"

Hej!
    Blir galen här då jag inte vet var fjädern från spännrullen ska monteras?!
    Alltså: Har bytt drivremen fram till drivningen för knivarna men nu så har fjädern som håller den silvriga spännrullen i spänn, hoppat ur och jag kan inte komma på vart den ska sitta?!
    Va tillomed inne och kollade på en demoklippare där jag köpte min, fast där hade de borrat ett hål vid staget som håller framdäcket. Meckgubbarna var inte där, fast antar att de inte vet var den ska sitta då.

Ja, det blev ett j-a utlägg det här men ni förstår! Så om någon vänlig själ orkar
    kolla upp detta ikväll så vore det helt underbart!!!!

2.    länk #2
    Nykomling Medlem: Dec 2007
    Län: Västra götaland

Efter att jag monterat av höger framdäck så såg jag ett litet hål brevid bulthuvudet som sitter på staget precis innanför däcket! Kan va till nytta för nån annan i framtiden som byter rem eller spännrulle.

3.    länk #3
    Nykomling Medlem: Mar 2011
    Län: dalarna

Hade samma bekymmer som dig. Lyckades hitta tråden och lösa problemet smidigt, tackvare att du hade skrivit din lösning.
    Tack

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 1 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Taggar

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen