S
Skogsmumrik: [citat] Natursten är ju vackrast men dessvärre dyrt. Hm får kolla vad det kostar för den yta vi vill täcka. Vid huset i stan har vi betongsten i oregelbunden form nedsänkta i gräsmattan.
7 svar · 277 läst
Z
zwennebanan: ANVÄNDARINSTRUKTIONER Roundup 360 power 360Gr/L För allmän ogräsbekämpning För bekämpning av många ogräs och bredbladiga ogräs. DOSERING: 10 -13 ml per liter vatten. Applicera när ogräs växer aktivt. Synliga symtom kan ta mellan 3 och 7 dagar att utvecklas
25 svar · 10,3k läst
F
FGLIN: [citat] Den ogräsättika som säljs har ofta ungefär samma koncentration som matättika och kostar ungefär som billig sådan, så det vore väl ett rejält slag i luften. Ogräsättikan ska ju i allmänhet spädas före användning och är matättikan svagare får man väl späda mindre till samma slutkoncentration. Ogräsättikan innehåller ofta "hemliga" tillsatser, men det torde röra sig
3 svar · 7,6k läst
Pjosk75
Pjosk75: Jag hittar bara att CCA förbjöds inom EU 2004, så det äldsta virket som är tryckimpregnerat med kopparsalter borde vara runt 22 år nu. Tror att jag köper ny trall till odlingarna istället för det gamla från diverse altaner jag har. Det får bli förråd av de gamla istället. Är ändå bäst att ha oskadat virke mot jorden istället för trall med en massa hål från skruvar.
2 svar · 525 läst
K
Klockanpå: Någon?
2 svar · 578 läst
·
K
2 svar · 578 läst
·
My Blixt
My Blixt: Vi tänkte först en uppdatering med inträffande .. ska man behålla muren? Alternativt göra dörren svart med bättre belysning? Fönsterluckor vet jag inte om det skulle passa? Framåt önskar jag en veranda
4 svar · 259 läst
·
M
_Magnus L: [citat] Jag hade pratat med kommunen och de som projekterat samt blivande grannar! Hur ligger syd/ norr ? Höjdskillnader? Som det ser ut ligger Ni några meter under tidigare grannar! Då blir ju vädersträcket än mer intressant.
12 svar · 363 läst
·
Discoman
Discoman: [citat] Stenarna är redan satta i sättsand och rör sig alltid lite. Gör du betongfog i efterhand kommer stenarna ändå röra sig lite, vatten och ogräs kommer sen ner och fogen spricker snabbt. Jag ritar med offentlig miljö med högt slitage och vi ritar i princip aldrig en gjuten betongfog om inte tung trafik ska köra där. Men då väljer man asfaltsbeläggning istället. En bra
6 svar · 1,0k läst
·
T
TommyC: Toro har bra servicemanualer. Ladda hem manualen för din modell så hittar du förhoppningvis svaret där.
1 svar · 205 läst
R
Renoveringstjejen: Tack för alla konstruktiva svar! Men det lutar åt att jag kör på traditionell anläggning med bärlager och sen någon typ av grus ovanpå. Det jag inte visste var att man kan få skopat in grus på tomten, jag trodde man bara kunde få det tippat från ett flak eller i säckar. Så jag kommer kolla på leverantörer som kan erbjuda ett sådant alternativ.
35 svar · 2,4k läst
A
Akilleus: Sant, tänker mer att kan man vidta åtgärder att förebygga sprickor så ska man :-) Och jag skrev silicon lite slarvigt men tänkte mer på annan fog typ casco heat. Men du menar att man inte behöver ge det utrymme utan kan enbart göra ett hål i ugnen som röret går ner i?
8 svar · 3,6k läst
·
E
Erik Salhammar: [citat] Ja. Jag skrev att man man borde börja med att gräva ur 20 cm.
12 svar · 1,3k läst
·
Alfredo
Alfredo: [citat] Ja typ hundra stockholmsvillatomter förslår givetvis inte långt. Det fattar nog alla. 😎😂🙃
35 svar · 6,6k läst
·
M
Maestrof: [citat] Det var det som var problemet. Startade och gjorde väldigt bra ifrån sig. Tack för hjälpen!
19 svar · 1,2k läst
P
promo: Det kommer gas ja men tydligen tar det stopp någonstans innan gnistan. Jag har köpt gas från Bauhaus och Rusta, har alltid fungerat.
6 svar · 242 läst
H
Harmagedon: För några år sedan när det kom så här mkt snö (Det kan lätt vara 10 år sedan men ändå) fanns det ju inte en pinal att köpa och snöslungor stals friskt. Så antingen har folk köpt på sig allt de behöver eller så har handeln börjat hålla lite vinterprylar på lager igen. Nu är kanske inte det här forumet representativt för befolkningen i stort men det låter ju ändå som att
2 svar · 273 läst
J
Jessica Axelsson: [citat] Tack, det förstår jag men nu är det ändå ett bra stöd och att ta bort de medför väldigt mycket arbete och känns som att det kommer bli rätt kostsamt att göra ny mur. Därför ville jag göra någon mindre insats för att trivas med muren för stunden. Vi får se hur det blir framåt våren.
21 svar · 1,0k läst
·
@
@ndreas: [citat] Borra hål mitt under och limma fast stolpen.
24 svar · 2,0k läst
·
Foliehatten3
Foliehatten3: Vilket hästjobb🙌 Jag hade kört på stenmjöl
8 svar · 382 läst
·
Sifter
Sifter: Nu är det ett tag sedan, hur gick det? Ska ersätta mitt eget likadana staket nästa år så vill gärna ha eventuella tips på leverantörer/hantverkare i Lund/Malmö
2 svar · 4,2k läst
·
Z
z_bumbi: Jag kör all kompost i två varmkomposter och när en är full är den andra färdig att tömma. Mindre jobb, bättre balans mellan kväve och kol och isoleringen hjälper till med att hålla värmen något högre på vintern. Har man större röjningar så räcker det inte men då skulle jag dels mala ner allt ris till täckmatetisl och dels lägg resten där det antingen inte stör eller där
38 svar · 4,4k läst
·
F
frejabus: [citat] Vårt pilträd gick inte att rädda . Det var bara att ta ner det.
3 svar · 882 läst
·
J
JBJ22: Någon som har erfarenhet av Nord spa spabad som Aquatec i Bollnäs säljer. Billigaste de har men verkar helt ok. https://aquatec.nu/spabad/nordic-classic-spabad
0 svar · 258 läst
Fotografen
Fotografen: De där behöver du ju något markfäste till, fastgjutet i någon betongklump. [bild]
4 svar · 258 läst
·
J
Jansson69: Arbetsmiljöverkets lagar gäller inte direkt konsumenter, utan de reglerar arbetsmiljön för arbetstagare och arbetsgivare. Däremot kan Arbetsmiljöverkets regelverk indirekt påverka konsumenter genom att ställa krav på hur produkter tillverkas och säljs, till exempel att maskiner och varor måste vara säkra att använda för både arbetstagare och konsumenter. Dessutom har du som
13 svar · 754 läst
·
K
Kurtivan: Oj, då misstolkade jag svaren från google :( Nu tog jag inga foton men larven liknade denna [bild]
4 svar · 407 läst
·
V
Viktorbyggahus: [citat] toppen. Har dm dig.
4 svar · 1,8k läst
F
Falköga: [citat] Varför göra det till raketforskning !! Klipp Parksliden 4-5 gånger om året så försvinner den d gjorde våran
23 svar · 1,9k läst
Scherm
Scherm: Jag håller med. Har åtta eller nio spottar varav fyra stycken har gått sönder, också ungefär efter 1-3 år. Några av dem ser man fukt på insidan av glaset. Tycker att det är för dåligt, de borde hålla att vara ute eftersom de är för utomhusbruk.
2 svar · 1,3k läst
Tomture61
Tomture61: [citat] Jag använder ej pallkragar till min förhöjda odling . Har använt 22 x 195 fasadpanel , dessa impregnerades med roslagsmahogny Trä närmast marken ruttnade efter 7 år Renoverade + använde roslagsmahogny igen , men använde platonmatta på insidan .
17 svar · 1,9k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.