Var på mässan i Älvsjö idag, och besökte Starkas monter (www.starka.se). En av deras stenläggningar var med bya-sten i 4 olika storlekar (tog foto, men får inte ur det ur mobilen), och jag blev verkligen helt frälst. Är det någon som har erfarenhet av deras bya-sten? Skulle kosta ca 230 kr /kvm, vilket känns som ett överkomligt pris.
/alacs
/alacs
Vi har påbörjat att lägga sten hos oss och för att få stenläggare att göra jobbet var det Starka's eller StErík's sten som gällde då övrig hade för dålig kvalitet
Vår stengång har vi haft sedan i juli och den blev bra, hoppas nu att de gör klart resten nu till helgen då jag har tröttnat på att ha 8 pallar sten på gatan utanför huset
Vår stengång har vi haft sedan i juli och den blev bra, hoppas nu att de gör klart resten nu till helgen då jag har tröttnat på att ha 8 pallar sten på gatan utanför huset
Jag la ca 50 m2 bya-sten i våras, inga som helst problem. Till vår hjälp hade vi en "apparat" som man kunde klippa stenen med. Dessutom köpte jag en cirkel av samma sten, halva har blivit ett mönster på en uteplats och den andra halvan har blivit en trappa i 2 steg. Sidorna på trappan putsade jag med kalkbruk färgat med engelskt rött.
Det skulle vara jättetrevligt om du kunde lägga in ett par bilder!ingeharved skrev:Jag la ca 50 m2 bya-sten i våras, inga som helst problem. Till vår hjälp hade vi en "apparat" som man kunde klippa stenen med. Dessutom köpte jag en cirkel av samma sten, halva har blivit ett mönster på en uteplats och den andra halvan har blivit en trappa i 2 steg. Sidorna på trappan putsade jag med kalkbruk färgat med engelskt rött.
Benders "Labyrint Antik" är nästan ett bättre alternativ även om Starka med sin "Bya-sten" är originalet. Om jag inte minns fel så saknar Bya den lilla distansen på sidan. Även om man inte på ens Benders sten ska lägga dikt an så gör man ju det. Då kommer i alla fall lite fogsand ner som det ska.
Klicka här för att svara