31:a maj skickade jag in min produkt, irriterad och sur gick jag idag till återförsäljaren för att ställa ett ultimatum. Fixa fram en ny denna vecka eller ge mig pengarna tillbaka.

Då blev det fart i butiken och samtal till reparations stället gjordes, han sa att produkten var skickad och att jag skulle få den senast i morgon. Får hoppas på det bästa.

• Gilla
orparn
  • Laddar…
köpte en beggad Mosquito defender MM4000 på ebay usa
men utan strömkabel/transformator, men priset var okej tycker jag 1300:- inklusive frakt
det är väll inte troligt att någon ligger på en strömkabel till dessa maskiner?..=)
har iallafall letat en lämplig trafo, men det verkar inte lätt, det skall vara en 240V 12VAC 2,5A
Dvs 12 volt AC och inte DC
när det gäller lockmedlet så är det riktigt billigt på denna sida, dom finns även på Ebay, och priset är typ 1/4 av i sverige.
3,000mg of Octenol Super Plus
Pricing: $8.95 each= 63 kr för 3000mg + frakt då
(Det är deras octanol "Super Plus" )som dom rekommenderade mig att köpa

Sen finns det en bra sida för felavhjälpning och service
http://gra.midco.net/jmanley/#Defender

och ett forum med folk som tydligen har dessa som hobby??
http://mosquitomagnet.freeforums.org/

doggydoggen skrev:
har iallafall letat en lämplig trafo, men det verkar inte lätt, det skall vara en 240V 12VAC 2,5A Dvs 12 volt AC och inte DC
AC är väl lättare än DC, då slipper man ju likrikta. ;)

Ingen expert på transformatorer direkt men Elfa har säkert någon som kan passa. Denna kanske:
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=56-122-39&toc=0

Jag fick tillbaka min defender i onsdags, riktigt skönt. Jag har dock ännu inte testat den, men i testprotokollet står det "testkörning 2h" så det borde ju inte vara något bekymmer.

Vidare stod det, precis som jag misstänkte "byte kretskort" vilket uppenbarligen var felet och rengöring "nozzle" vad det nu är. Nu längtar jag att komma hem och testa maskinen.

Alfredo skrev:
AC är väl lättare än DC, då slipper man ju likrikta. ;)

Ingen expert på transformatorer direkt men Elfa har säkert någon som kan passa. Denna kanske:
[länk]
Javisst är det enklare med en ren trafo, men alla nättransformatorer/adaptrar som säljs är oftast DC
den kraftigaste jag hittade var en 1,8amp ac/ac
visst kan man ta exempelvis en ringkärnetrafo, men då skenar priset iväg, man måste ha kapsling trafo
väggkontakt man bör säkra av den etc etc, en massa rappel, enklare då att hitta en färdig som man bara pluggar in..=)
anledningen till att dom har en så kraftig trafo som 2,5amp måste bero på att tändningen kräver det, för 120mm datafläkten tar ju typ ingenting, men typiskt jänkare att bygga allt grovhugget, dom kunde istället haft kondensatorer som laddar ur vid tändning/gnista?..
det tror jag för övrigt dom gjort på dom nyare dyrare modellerna?

Nån som testat Rusta fångaren här? Jag har också lite svårt att se utifrån denna tråden vad som folk rekomenderar om man vill köpa i sverige och ha garanti och svensk support. Är det myggfri.nu som gäller eller?

På förhand tack:-)

Hej, vi har en maskin, den är mycket effektiv, kostar någon tusenlapp per säsong. Vi hade stora problem med mygg men nu är dom borta. Fick en mycket trevlig granne efter första sommaren.

Jean007: Har ni en maskin från Rusta? Nån annan som testat Rusta saken? Sitter med telefon i handen och funderar på att beställa en nu:-)

Hej, vi har Mosqito Magnet Defender, köpte den på Granngården, den funkar mycket bra.

Har kört defendern ett dygn nu och den fungerar klanderfritt och har fångat riktigt jävla mycket mygg, finns enormt mycket av dem i sommar.

Ganska bra att den gick sönder ändå, då kan jag ju alltid hävda ursprungsfel om det skulle bli problem längre fram.

Ge den ca 2 veckor så kommer du vara imponerad.

Jag och grannen funderar på att köpa varsin Mosquito Magnet då vi har stora problem med svidknott som har tagit över området. Den modell jag är sugen på är Executive då jag inte vill ha en lång elkabel till maskinen. När man läser allt trassel en del har haft blir man lite konfunderad och funderar på hur det egentligen är med kvaliteten på maskinerna. Executive går ju trots allt loss på närmare 13 000 om man handlar i Sverige.

Snabb koll visar att man kan få hem Executive från USA för knappt 7000 inklusive moms, tull och frakt. Finns det någon hake med att köpa från USA? Tänker på anslutningar och liknande för gasol.

Borde man inte kunna förekomma driftproblem med lite aktivt underhåll som att regelbundet rengöra under kåpan och köra med rengöringspatronen?

Kort sagt, vågar man köpa en Executive från USA och hoppas att man sparar 6000 och inte behöver lägga dessa pengar på dyra reparationer?

joflopp skrev:
Jag och grannen funderar på att köpa varsin Mosquito Magnet då vi har stora problem med svidknott som har tagit över området. Den modell jag är sugen på är Executive då jag inte vill ha en lång elkabel till maskinen. När man läser allt trassel en del har haft blir man lite konfunderad och funderar på hur det egentligen är med kvaliteten på maskinerna. Executive går ju trots allt loss på närmare 13 000 om man handlar i Sverige.

Snabb koll visar att man kan få hem Executive från USA för knappt 7000 inklusive moms, tull och frakt. Finns det någon hake med att köpa från USA? Tänker på anslutningar och liknande för gasol.

Borde man inte kunna förekomma driftproblem med lite aktivt underhåll som att regelbundet rengöra under kåpan och köra med rengöringspatronen?

Kort sagt, vågar man köpa en Executive från USA och hoppas att man sparar 6000 och inte behöver lägga dessa pengar på dyra reparationer?
Med tanke på vad jag sett när jag hade isär och rengjorde min efter en sommar, så kommer jag definitivt att göra samma sak vid varje tubyte. Garanterat det som gjorde så kretskortet hade pajat, ändå sade killen på återförsäljaren att min var bland de "renare" han sett.

MUSS skrev:
Med tanke på vad jag sett när jag hade isär och rengjorde min efter en sommar, så kommer jag definitivt att göra samma sak vid varje tubyte. Garanterat det som gjorde så kretskortet hade pajat, ändå sade killen på återförsäljaren att min var bland de "renare" han sett.
Går det inte att kapsla in kretskortet på något sätt?

Vad tror ni om att beställa Mosquito Magnet från USA? Funkar det med svenska gasolflaskor eller måste man ha någon slags adapter?

Sitter som bäst och funderar på vad tullsatsen kan vara för en maskin, men helt klart finns det tusenlappar att spara.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.