har funderingar på att sätta upp en pilhäck på ca 25m mot vägen och kyrkan som insynsskydd, nu finns det några gamla vinbärsbuskar precis vid tomtgränsen, gör det nåt för pilhäcken om jag sätter den precis inpå dom? kan ju klippa bort dom eller måste de grävas bort?
undrar även lite om hur fort en pilhäck växer? blir det bara löv i toppen på dom?
bifogar en bild på där jag tänkt sätta den...
undrar även lite om hur fort en pilhäck växer? blir det bara löv i toppen på dom?
bifogar en bild på där jag tänkt sätta den...
Det är inga problem med pilen. Jag satte pilgärdsgård förra året i befintlig häck, allt för att slippa sen den anskrämlige grannens sopor på bakgården (vår framsida såklart).
Häcken fick skott i maj som var upp till 2 meter långa till hösten.
Att dom växer så lite första året beror på att rötterna inte hunnit utvecklas. I år hoppas jag på 4 meters skott.
OBS. Du måste klippa bort skotten varje år så att det blir nya fina skott med löv på till sommaren.
Häcken fick skott i maj som var upp till 2 meter långa till hösten.
Att dom växer så lite första året beror på att rötterna inte hunnit utvecklas. I år hoppas jag på 4 meters skott.
OBS. Du måste klippa bort skotten varje år så att det blir nya fina skott med löv på till sommaren.
Hej igen.
Min häck tog sig ganska snabbt.
Jag har nu varit ut och kollat efter det jag klippte i mars. Det kommer små skott på "stammen" och de smågrenar jag inte klippt har fått löv på några cm.
Vi var borta förra sommaren utan att vattna. Det var inga större problem.
Min häck tog sig ganska snabbt.
Jag har nu varit ut och kollat efter det jag klippte i mars. Det kommer små skott på "stammen" och de smågrenar jag inte klippt har fått löv på några cm.
Vi var borta förra sommaren utan att vattna. Det var inga större problem.
Klicka här för att svara