Altan & uteplats (forum) Annonsera Arkitektritat & extern design (forum) Arkitektur Badrum Badrum (forum) Bastu (forum) Belysning (forum) Bilder Biobränsle (forum) Bloggar Bygga Bygglov (forum) Byggnadsvård (forum) Cookies Ekonomi & Juridik El (forum) El & Teknik Facebook Fasad (forum) Forum Fjärrvärme & gas (forum) Fritidshus (forum) Fråga experten, advokat Fråga experten, arkitekt Fråga experten, byggnadsingenjör Fråga experten, byggnadsvårdare Fråga experten, elingenjör Fråga experten, inredningsarkitekt Fråga experten, plattsättare Fråga experten, trädgårdsdesigner Fråga experten, vvs-konsult Färg, måla & tapetsera (forum) Fönster & dörrar (forum) Försäkringar (forum) Golv (forum) Grund & Mark Grund & markarbeten (forum) Hantverkare (forum) Hemma hos (forum) Hustillverkare (forum) Information & feedback (forum) Inredning (forum) Isolering (forum) Juridik (forum) Kontakta oss Kök (forum) Kök & Inredning Köpa & sälja hus (forum) Köpes & bytes (forum) Länkguiden Lösvirke & timmerhus (forum) Medlemmar Miljö & hälsa (forum) Möbelsnickeri (forum) Nyheter Nyhetsbrev Olja & el (forum) Om Byggahus.se Ordlista Planlösningar (forum) Pool (forum) Priser, kalkyler, fastighetsskatt m m. (forum) Rapportera fel Redax blogg Quiz Referenser hantverkare & entreprenörer (forum) Regler Renovera Småhus, garage, friggebod, m m. (forum) Socialt & projekt (forum) Solvärme & vindkraft (forum) Start Stenhus (forum) Säljes & skänkes (forum) Tak & vind (forum) Teknik (forum) Tillbyggnad (forum) Tipsa redaktionen Tomt & Trädgård Tomter (forum) Träd, buskar, häckar & gräsmattor (forum) Trädgård allmänt (forum) Trädgårdsmaskiner (forum) Tvättstuga (forum) Vatten & avlopp (forum) Ventilation (forum) Verktyg, maskiner & fordon (forum) Vitvaror (forum) Värme Värme allmänt (forum) Värmepumpar (forum) Växthus (forum) Wiki Övriga diskussioner (forum)
Skriv svar Nytt ämne
  1.    länk #1
    Nykomling Medlem: Sep 2006

gungställning

behöver verkligen hjälp nu!!!!

är det någon som vet var man kan få tag i en rejäl gunställning i trä för 2-3 däckgungor?

den får inte heller kosta över 5000 kronor ( hittade en på utemiljö för <7000 ) för dyrt!!!

tack för hjälpen

2.    länk #2
    Micke_1s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2005
    Län: Stockholm

Hej

Bygg en själv det gjorde jag kostnad ca 2000kr
    Inget svårt alls ska ta en bild och lägga ut, återkommer med den!

3.    länk #3
    Micke_1s avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2005
    Län: Stockholm

Här är en bild
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	2006-07-30 064.jpg
Visningar:	1775
Storlek:	90.8 KB
ID:	7606  

4.    länk #4
    Fullvärdig medlem Medlem: Jan 2005

Jag såg en hos Plantagen (kedja med trädgårdsbutiker) förra året, den var gjord av rejäla stockar och jag tror att den hade en liten klätterstege på ena sidan också. Jag minns den för att jag hajade till över det låga priset, < 2000 kr. (Fast jag kan ju ha sett fel, själv var jag inte spekulant på den.)

5.    länk #5

tack för tipsen! kanske att jag ska be gubben bygga en gungställning då!

men han har lite mycket att göra för tillfället (bygger vårt hus oxå) =)

6.    länk #6
    Spidermans avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Feb 2007
    Län: Skåne

Bauhaus

De har en rejäl gungställning i trä på Bauhaus. Den kostar mellan 500 - 600 kr beroende på kampanjer.
    Det tråkiga med den är att det bara är plats för en gunga. Det finns även till klätterstege på ena sidan.
    Jag funderar på att köpa den och inte montera klätterställningen för att istället få plats med två gungor.
    Har man två barn är det ju idioti att ha en gungställning med EN gunga. De vill ju alltid gunga samtidigt...

Likaså kan jag tänka mig att det är när man har tre barn

P.S. Jag skulle vilja ha en sådan där stor "korggunga" som flera barn kan ligga i. De ser för härliga ut och hade även passat mig... Jag har sett att de kostar 1.500 kr (bara korggungan) så det får nog vara...
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	50-151-610.jpg
Visningar:	674
Storlek:	69.3 KB
ID:	7684  

Senast redigerad av Spiderman 2007-04-07 15:40
    Spinna lugnt!

7.    länk #7
    Spidermans avatar

Se mer här:

Produkter

Fina idéer men SKITDYRT!
    Spinna lugnt!

8.    länk #8
    thomas33s avatar
    Senior medlem Medlem: Sep 2005
    Län: Halland

De har en rejäl gungställning i trä på Bauhaus. Den kostar mellan 500 - 600 kr beroende på kampanjer.
    Det tråkiga med den är att det bara är plats för en gunga. Det finns även till klätterstege på ena sidan.
    Jag funderar på att köpa den och inte montera klätterställningen för att istället få plats med två gungor.
    Har man två barn är det ju idioti att ha en gungställning med EN gunga. De vill ju alltid gunga samtidigt...

Om man köper 3 gungställningar och monterar ihop med varandra, så kommer man undan med 1500 Kr för en komplett 3-gungsanläggning.

9.    länk #9
    Spidermans avatar

Om man köper 3 gungställningar och monterar ihop med varandra, så kommer man undan med 1500 Kr för en komplett 3-gungsanläggning.
    Joooo jag har också funderat i de banorna... men då blir det en väldigt LÅÅÅÅÅNG gungställning

Det blir nog både billigast och bäst om man bygger ihop en själv. Om jag inte minns helt fel så byggde Timell en väldigt snygg gungställning i ett av programmen...
    Spinna lugnt!

10.    länk #10

har nu köpt en gungställning...det blev en från silvan med stege och rutschkana. ställningen var jättebillig 689 kr, men påbyggnaderna kostade över 1500 kr så totalt blev det 2200kr HELT OTROLIGT!!! hade jag vetat detta hade vi nog byggt en ändå...(det var gubben som var i stan och shoppa loss)

11.    länk #11
    Nykomling Medlem: Jan 2007
    Län: västragötaland

P.S. Jag skulle vilja ha en sådan där stor "korggunga" som flera barn kan ligga i. De ser för härliga ut och hade även passat mig... Jag har sett att de kostar 1.500 kr (bara korggungan) så det får nog vara...
    www.sove.se här är en länk till de som säljer den gungan !!!!!!!!!!! kolla priserna
    Skulle köpa den för 1500:- direkt om jag hittade en.

gunga ufo = 12,500 kr
    Komplett med ställning 27,500 kr
    + Moms dessutom
    Helt sjukt att det kan kosta så mkt

12.    länk #12
    Nykomling Medlem: Sep 2011
    Län: stockholms län

bra pris på gungställning

Hej! Tror bestämt att man kan köpa en fågelbogunga till en gungställning till ett bra pris på lekplats. De har också en separat gungöverliggare som passar till gungan. Den har säkerhetsupphängning för större gungor. Sedan borde det inte vara några problem att sätta samman delarna

13.    länk #13
    tihimass avatar
    Fullvärdig medlem Medlem: Dec 2008
    Län: stockholm

Man borde kunna studera en befintlig gungställning och kopiera i lösvirke.
    Granska era entreprenörer kritiskt!

Om detta ämne

Users Browsing this Thread

Just nu läser 3 personer det här ämnet. (0 medlemmar och 3 gäster)

annons

annons

annons

annons

Senast bloggat
idag 19:30
Marlene Eskilsson
idag 13:17
johan_mlg
igår 21:29
Heidi Mikalsen
22 maj 15:42