Byggahus.se
Hej!
Är det någon som vet vilken nyckel som passar/skulle kunna passa denna vattenutkastare? WP_20140701_011.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle vara otroligt tacksam för svar

Ha det gött!
 
D09
Skruvmejsel eller fyrkantig hylsa?
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
D09 skrev:
Skruvmejsel eller fyrkantig hylsa?
Ja det fungerar säkert, men jag är ute efter en nyckel. Vill helst inte köpa alla nycklar på marknaden o testa mig fram, då det är svårt att mäta ifall det är 7, 8, 9 eller 10mm nyckel som passar.
Tänkte ha nyckeln hängande i ett snöre run utkastet eller sittandes i sedan så den alltid är tillgänglig.
 
Redigerat:
Hittade ingen nyckel som passade bra, fick använda en skruvmejsel istället men utkastaren går ej att stänga av helt (rinner vatten även när man drar åt en helt)... hur sitter denna utkastare fast? någon som vet? tänker på ifall man kanske skall byta den mot någon ny, innan minusgraderna kommer
 
D09
snuffe82 skrev:
Hittade ingen nyckel som passade bra, fick använda en skruvmejsel istället men utkastaren går ej att stänga av helt (rinner vatten även när man drar åt en helt)... hur sitter denna utkastare fast? någon som vet? tänker på ifall man kanske skall byta den mot någon ny, innan minusgraderna kommer
Du verkar inte ha några skruv på utsidan så kanske ett genomgående rör med gängor på andra sidan och en mutter alt skruv?

Eller sitter det bara i anslutningen på insidan?

Nu gissar jag bara, har inte en susning :)
 
Den har ju nyckelgrepp på yttre omkretsen där rören delar sig i "Y" så att säga. Borde bara var att skruva med en skiftnyckel där.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.