Byggahus.se
Jag är på jakt efter gabioner, men hittar bara en återförsäljare i Skåne och det är Flisby och dem tar ca 1800:- st.
Hittade en Stockholmsfirma som säljer över nätet men dem levererar inte utanför länet.
Är det någon som vet vart man kan hitta gabioner i Skåne med omnejd?
 
Halloj,

Har du kollat med dessa?
http://www.skror.se/gabioner.php
Känns som att de kan vara dyrare än 1800:-/st i och för sig. Men jag kan ha fel.

Mvh

Stefan
 
Skrev precis i på en annan tråd och tänkte att det är lika bra att klistra in svar här med angående gabioner, när jag ändå kör en Ctrl+v.

VIKTIGT !!!
Det alla missar när de köper gabioner är rostskyddet. Finns billiga kinagabioner som rostar efter en vinter eller efter något år eller 2, sedan finns det certifierade testade gabioner.

A och B !!!!

A = Rostskyddet !!!!
1: Kallgalvade gabioner är bara skräp. Kina skräp
2: Varmgalvade gabioner är halvskräp. Kina skräp
3: Alu-zink galvade gabioner vilka tål <1000 timmar saltspraylösning är inget att satsa på.
4: Aluzink Bezinal A Gabioner tål >1000 timmar i saltspraylösning, Bra val !
5: Aluzink Bezinal 2000 A gabioner >3000 timmar i saltspraylösning är kvalitativa gabioner, klarar minst 50-100 år utan att rosta. Bäst Val !

Fråga Alltid efter certifikat på tråden samt ytbeläggning !

B = Tråddimmensionen
Superbudget 2,5 - 3,0 mm
Standard 3,5 - 4,0 mm
Hög kvalitet 4,5 -5 mm

Ha alltid koll på A och B !

Gabioner sätts ihop med spiraler eller med C-ringar (det senare kräver specialverktyg som du köper), vanligtvis.

Känner till 2-3 firmor som levererar kvalitets gabioner, resterande vad jag vet är inte värda pengarna ..
 
Archangel_1 skrev:
Skrev precis i på en annan tråd och tänkte att det är lika bra att klistra in svar här med angående gabioner, när jag ändå kör en Ctrl+v.

VIKTIGT !!!
Det alla missar när de köper gabioner är rostskyddet. Finns billiga kinagabioner som rostar efter en vinter eller efter något år eller 2, sedan finns det certifierade testade gabioner.

A och B !!!!

A = Rostskyddet !!!!
1: Kallgalvade gabioner är bara skräp. Kina skräp
2: Varmgalvade gabioner är halvskräp. Kina skräp
3: Alu-zink galvade gabioner vilka tål <1000 timmar saltspraylösning är inget att satsa på.
4: Aluzink Bezinal A Gabioner tål >1000 timmar i saltspraylösning, Bra val !
5: Aluzink Bezinal 2000 A gabioner >3000 timmar i saltspraylösning är kvalitativa gabioner, klarar minst 50-100 år utan att rosta. Bäst Val !

Fråga Alltid efter certifikat på tråden samt ytbeläggning !

B = Tråddimmensionen
Superbudget 2,5 - 3,0 mm
Standard 3,5 - 4,0 mm
Hög kvalitet 4,5 -5 mm

Ha alltid koll på A och B !

Gabioner sätts ihop med spiraler eller med C-ringar (det senare kräver specialverktyg som du köper), vanligtvis.

Känner till 2-3 firmor som levererar kvalitets gabioner, resterande vad jag vet är inte värda pengarna ..
Hur verkar dessa då?
http://www.billigamarkprodukter.se/...ioner-2x05x1m-4-mm-trad-ny-battre-modell.html
 
rockin_john skrev:
Hur verkar dessa då?
[länk]
Vi har köpt (många) gabioner från BilligaMarkprodukter och ingen har rostat efter en vinter iallafall :p
Deras gabioner kommer från Viacon.
Rent generellt så anser jag att ju tjockare tråd... ju snyggare slutresultat !
Det är lätt att böja till någon vägg om man är oförsiktig när man lastar i sten.
Sen skall man inte underskatta tiden som går åt att fylla gabionerna.
I vårt fall var det inte lämpligt med ex. Benders Megawall men skall man bygga en lägre mur är det ett betydligt snabbare alternativ.
 
  • Gilla
rockin_john
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.